20.mars

Ännu en dag har gått. Som vanligt. Kämpar på, i min egen värld, försöker vara stark.
Jag trodde att D stannar hos sin supply hela veckan, men han hade åkt hem redan igår. Det måste vara nånting säkert mellan dem. Säkert bråkat och han åkte redan hem eller hon sparkade hem honom. Och såklart redan hans mamma var hos honom. Trösta honom. Jag har inte sett honom men kommer inte heller undan heller, men håller mig stark. För att jag har ingen annat val just nu. Jag kommer inte bli fri så lätt och det kommer att ta tid, lång tid. 
Det känns lite extra tomt i ekonomisk igen, och vet inte hur ska klara mig till skatten kommer, om ca 3 veckor. J ska till pappa för några dagar men sen har hon lov, och är hemma, så måste ha mat hemma. Jag hatar att räkna hela tiden pengar nu. Igår bokade hotell till oss, men det är inte alls säker att vi kommer att åka heller. Jag hoppas nu att får lönehöjdningen och mer än förra året. då fick bara ca 300kr extra och det är för lite. Och nu kollar hela tiden om det blir mycket jobb, så att kan jobba extra. Jag måste göra det att klara mig. Mina sista sparpengar kommer jag ta ut nu redan denna månad, att betala de sista räkningar. Nu ska räkna med allt, nästa vecka när kommer underhåll och bostadsbidrag. Men nu ska lägga en extra bidarag för mig själv, att klippa hår och ska färga också snart. Och tror att det blir någon dag innan min jobbhelg och tänkte ta ledigt extra en dag. 
Nu ska göra lite pannkoakor till oss. Det är onsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0