1.januari

Nytt har äntligen kommit. Det kom ganska bra.För att han stannade hemma, och det betyde nånting för mig.
Öppna champagne klockan 12, skåla med honom, en liten kindpuss(båda 2)....Sen titta på filmen. Jag sov klockan 2, J klockan 3, M vet inte efter J.
Vaknade idag klockan 11, eller det var J.Sov lugnt, utan  att krama honom eller närma.Vill inte att han ska göra mera ont.Nästa vecka ska få papper från tingsrätten, sen lämna in nya papper, sen är vi skilda.Men vi kan vänta 6 månader, men det kommer inte han göra.
En sak , vad kan inte förstå.När vi är skilda, kommer vi att leva ihop, sova i samma sängen.Det är inte normalt, har aldrig hört att man kan leva så här. Han vill stanna, att hjälpa oss.För att börjar plugga komvux, sen söker till högskolan. Förstår inte, varför han vill stanna. Han sa, att om jag vill, kan han flytta till en kompis. Det vill jag inte. Betyder det att vi betyder för honom nån?Han har en bra hjärta, men nu börjar nånting nytt, och måste vara stark, och ändra mig själv , att han stannar för alltid med oss.Kommer det att funka. Måste bara visa mig, att jag kan ändras.Måste göra det, men klarar jag det. Jag vill vara älskat, vill kramas, vill pussas.Men kommer inte över honom. Jag kan inte träffa nån annan då, om han stannar.Kan inte släppa honom. Har börjat dejta i nätet.Pratat lite med några., inte träffat. Just idag prata med en kille, när hade sagt att söker bara kompisar, inte mer just nu. Han svara att han söker mer, och sa hejdå. Hur kan jag träffa nån, om jag säger att söker bara vänner.Kommer inte att träffa ingen.Men kan inte ljuga, att jag är singel. JAG ÄR INTE REDO, att träffa nån.Måste själv sluta med det. Men han, vad gör han. Hur kommer det gå med den tjej.Hur det funkar, om vi bor ihop, och han träffar henne.
Har skrivit lista, vad kommer att göra året 2012.Det är ca 5 viktiga, vad ska göra, men det är bara jag som vet.
Har drömmt idag, att hans kompis fru blev gravid, och de fick barnet. Vad kan det betyda?
Ska ta J ut, ta en promenad.Ska vänta M, när han ska vakna. Måste gå handla, kanske han kan göra det. Eller kanske ska gåtillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0