21.januari

Sista dagarna har gått bra. Livet är som vanlig. Skola -dagis -hemma. Några dagarna när hämtar J, sen kollar om hans taxi är vid parkering.Om ja, då skickar sms, att taxi är här. Och han ringer, när är på dagis, att han kan köra oss hem. Vi har bara 10 min att gå hem. J är glad, att kan åka pappas taxi hem. Varför han är så snäll mot oss. Han ska inte bry om oss, men det gör han. Men varför han måste vara så snäll. Det gör så ont, när han går, och man kan säga bara "tack och hej då". Jag vill krama honom, pussa honom, när han går, men JAG FÅR INTE. Saknaden kommer igen. Jag har försökt inte tänka på det, men när känslorna kommer.Det är så svårt att man måste hålla borta.Jag vill bara att han ska se mig, som annan människa. Tårarna kommer....Trött att ljuga till andra, om man frågar "hur mår du?". Jobbigt att se folk, som är gravid och lyckliga par, som kramar pussar.Inte vi. Han har inte frågat,när kommer skilmässa papper. Men vi måste själv meddela till de.Har inte sagt till honom.Ska få se när han frågar.
Idag har varit ute med J. Köpte nya stövlarna till J,samt hittade vårskor till mig själv. Lite klack. Vad hände igår? klockan 10. 30 ringde mobilen, jag var i Skärholmen. Min bilskolan ringde, att jag har körning. Jag minns inte att jag har bokat tid idag. Hade inte alls skrivit upp den tiden. Jag blev chockad, när fick veta att hade körning. En leksion mindre, andra gånger. tack tack. När kom hem, sen kollade att jag hade körning. Men hur kunde missa det.Fattar inte. Kollade andra tiderna. Det var en tid, som hade skrivit fel oxå. Nästa gång ska kolla där mina tiderna. Och sen ska boka Riskettan plats. Måste passa, att fixa det , när mamma är här. Jag känner mig säkrare i ratten nu, det går framåt. Jag hoppas att kan vara klar ,när fyller år. Måste planera ju hela tiden.När har skolan, har tiderna att använda, utan att M vet nåt. Vet inte om kan fortsätta , i mars. Måste börja ansöka nya kurs innan 6 februari.
Klar med J-s skolval.
Ikväll ska titta Muumien på tv, sen måste plugga engelska, när J sover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0