28. januari

Dagen har gått bra. Men mycket är kvar, som ska fixas- började städa, äta middag(snart),diska, sen ska skriva på engelska en uppsats, men det kan göra när J sover. Det betyder efter klockan 10-11. Hoppas att klarar , jag har skrivit klar, men måste bara kolla över, eller skriva lite till.
Idag har varit i badhuset. Skönt, fick själv oxå simma, så att J satte på stolen och titta på när jag simma.Efter det bastu, jag älskar att vara i bastu. När bodde hemma, då hade vi varje söndag bastu. Kanske nästa vecka ska gå igen. Måste ju göra nåt, att M kan sova. Imorrn ska ut till parken, eller åka skidor eller pulka. Då kan M sova. Prata med honom lite. Att han vill ta J nånstans,om han vakna inte så sent.Han vakna ju efter klockan 3. Och sen han fråga , om jag har skola på måndag. Jag sa ja, att klockan 9-15. (han fråga att vi ska handla sen, som förstod), sen han sa att nån ska komma hit(nån tjej).Jag svarade , att jag vet redan allt. Han bara skrata lite. Men han bara skoja.Jag känner mig lite lättnad efter det, när hade frågat , om han hade läst mitt brev. Nu han vet hur jag känner nu, eller alla de år tillsammans. Jag försöker att vara nån annan, han ser att jag har förändrats. Jag kan inte visa , att jag mår inte bra. Ibland känner mig så nere. T.ex, träffade en gammal kompis, har inte haft ingen kontakt 2 år, bara säger "hej".Hon har 2 barn, en i skolan, en samma dagis som J. Och nu såg henne, och hon är gravid igen.Jag är avundsjuk. För att när hon blev gravid med andra, vi hade bra kontakt, jag berätta oxå att vill bli gravid eller så. Efter det kunde inte träffa henne. Det är jätte jobbigt att se, alla de som har varit med J på dagis, och nu har de redan 3 barn. Hatar när folk frågar, när ska vi skaffa andra. Jag klarar inte mer, om nån kommer att fråga det. Det är så känslig tema för mig.Kommer inte över abort. Det närmar igen, mars skulle hon (han ) blivit 4 år.
Ska äta middag nu, sen fortsätta att städa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0