17.juni

Det regnar, jag vaknade klockan 8. Sov ganska bra inatten. Nu har ätit frukost, kollat runt här lite. Vad ska göra idag? Jag har mycket att göra. Tänkte tvätta fönstrar , sen ska fixa frysen. Igår hade städat, då måste inte städa idag. Sen måste fixa tvätten, för att imorrn har tvättstuga. Igår smörjade brun-utan-sol, och det ser ut lite mörkare, inte så mycket, men jag är inte så ljus, och jag är inte fläckig. Jag är nöjd med min hud,ska smörja ikväll oxå, sen ska ta det tredje dagen. Äntligen är jag nöjd med mig själv. Nu kan ha på mig kjol, korta byxor, klänningar,utan att känna, att jag är blek. M är ledig idag, han ska handla, har skrivit lång lista för honom. Senare ska hjälpa honom, att ansöka pappaledighet. Han ska ta ledigt, hade frågat redan sin arbetsgivare. Men hur, han tänker nu, när han ska flytta, men det känns att han tänker inte flytta. Om han inte flyttar, då kommer ta extra pengar från honom. Jag måste betala för kurs åtta tusen till. Det vill betala innan kurs börjar. Tänkte börja lite att titta böckerna , när J är åkt. Då har lite extra tid, kanske. Om tre veckor ska till frisören. Hoppas att det går bra, men hon sa att det kan hända, att slingorna kommer inte synas, för att hon använder naturliga färgerna. Och sen vill klippa mig, och då vill bara lite topparna, eller , men inte korta hår. Det kommer att ta lång tid. Har bokat tid klockan fem, kan tänka ca 2 timmar kanske. Jag ska bli fint för honom. Idag ska inte ringa honom själv, men jag är säker att det kommer jag att göra. M är hemma, då kan inte ju prata. Jag har inte sagt till M, men jag tror att han anar det, att jag har nån annan. För igår M ville ha nån, men jag visade en säker nej. Jag kan inte. Jag har nån annan. Jag har inte berättat till N om honom, för att han kommer bli arg. Jag saknar honom , hoppas att ska träffa honom på torsdag kanske. Vädret är fint, kan åka till stranden kanske. Jag skrev till mamma, att hämta stor choklad med nötterna, till honom. J ska vara på dagis imorrn, sen hon ska få sommarlov, hon är så glad. Och jag har mycket jobb nästa månad. Och jag måste inte stressa, att hinna att hämta J itid. Nu tittar solen fram, känns bra. Men sitter hemma.M och J är ute och handlar. Frågade honom, att ska jag hjälpa honom att ansöka pappaledighet. Han sa, ja, och sen , nej han ska jobba , hans chef ska få tillbaka bilen. Jag blev sur och besviken. Tänkte, att jag har tid , att vara mig själv, inte stressa, att hämta J från dagis, och nu börjar det. Jag berätta redan till en fröken, att kanske J ska vara ledig redan i juli. Hon sa, ja, att hon behöver att vara ledig. Sen sa att jag har semester i augusti. Sen hon titta på mig så konstigt. Sen sa att nu börjar jobba längre dagar, att kanske 9 timmar, sen sa att oj oj, men det går inte.Nu börjar bli stressig igen. Tråkigt, varför han säger så och sen ändrar sig så snabbt. Fattar inte. Jag menar M. Jag är så arg på honom. Men nu det betyder att han ska flytta , ja, nu kan han inte säga att ,han stannar. Ska börja fråga snart, när han ska slänga sofforna. Jag ska säga att han kan slänga de båda, då kan jag ha kvar det lilla soffa. Mera plats hemma sen. Jag skickade meddelande, skrev bara, att önskar en skön söndag, puss och kram. Tänkte att han ska ringa direktt, men det det gjorde han inte. Tror att han är ute med kompisar. Imorrn ska ringa till honom, om han gör inte det själv. Fyfann jag vill träffa honom, saknar honom ju, men det går inte. På torsdag kanske ska träffa honom. Jag ska jobba helgen nu i midsommar, men det såg inte att det är full hotell.Vill prata med honom, men nej, jag ska inte ringa. Jag kan inte vara först, som ringer. Han kan ringa om han kan. Jag såg en bra deal, men vaxning,-260 krona för hela ben , samt bikinilinje. Tänkte att köpa, men vet inte. Det känns bra, att vaxa på salongen. Vet inte just nu, måste kunna betala räckningar. Nu om M är inte ledig i juli, tror inte att kan åka båt med honom. Jag har en till , men det är inte säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0