12.oktober

Fredag har kommit, jag är ledig, lämnade J till skolan. Nu har jag duchat, tvättat mina hår. Tid för mig själv. Har börjat tänka en hel del. Nu när jag är ensamma med J, bor här lägenhet. Jag har önskat mig, att ändra hemma. Vill att det ska bli fint hemma, men jag har inte råd att fixa hemma. Nu tänkte, att börja sakta sakta, att ändra. Börja med sovrummet, jag har en hel ideer. Men jag kan inte ändra allt på en gång. Nu när jag har tid, och råd tänkte börja lite lite i taget. Ingen som kan komma att säga, nej gör inte så. Jag tänker göra själv. Idag tänkte plugga igen, måste göra det. Tänkt hela natten på honom, jag saknar honom, om allt skulle varit annorlunda. Nu har han problem med sina tillstånd, och jag vill inte störa honom mer. Jag förstår , att han ville inte berätta mig, vi känner inte varandra. Men det var bra, att sist han vågade berätta. Och jag vet, att han vill vara med mig, att han vill träffa mig, han är intresserad av mig. Nu vet jag. Men just det känns inte rätt tid, att börja träffa honom. Eller jag menar, inte skynda honom. Det kommer ta lite tid kanske, jag vill ta det lugnare med honom. Är jag säker, att jag vill lära känna honom? Jag har sett honom redan 3-4månaden,har tänkt på honom, har drömt om honom, och jag har fått kontakt med honom. Jag skulle inte vågat att gå till honom., jag skulle inte tänkt på honom, men det gör jag.Jag känner nåt med honom, och han känner nåt med mig. Ska läsa lite engelska. Klockan är över 7, J tittar på Bompa, jag bara sitter vid data. Har ätit, nu har bakat äppelpaj. Snart ska vara klar. J har fått hosta. Måste stanna hemma nu i helgen. Jag tänker på honom, han måste vara på jobbet nu. När kommer han att skicka nån ny meddelande, kommer han göra det? Jag vet inte, vill inte störa honom själv. Eller kanske ska se honom på måndag, nej jag tror inte. Varför träffar jag alltid "fel" killar, som har problem.Jag vill träffa nån helt perfect, men det finns inte. Honom (A) vill jag börja träffa riktigt. Jag vill lära känna honom mer.Men måste ta det lugnt, utan att pressa själv. När han känner själv redo, att träffa mig, då kan han göra det själv. Jag får inte skicka meddelande, eller ringa. Kanske nästa vecka ser vi, kankse inte. Jag vet inte. Han har problem, och han måste klara de själv, och det känns, att han vill inte prata om de med mig, och jag ska inte fråga heller.Jag har inte pratat om honom med ingen. Ingen som vet om honom. Jag ska inte prata med M om honom. Inte med J heller. Kommer säkert att berätta till Anja. Hon förstår mig, jag vet. Om det kommer att hända, att jag kommer att träffa honom, då kommer att hålla J borta från honom. Inte som jag hade med N, det gick så snabbt. Kommer aldrig att glömma, när J kom till sängen och sa till honom"pappa"... Jag har frågat J, om han minns N, men hon svarar att hon kommer inte ihåg. (han är online i skype nu). Hur kommer det bli när M kommer att flytta. Hoppas att han ska ta J nån gång till hans hem, att hon kan sova där. Det skulle vara lugnare för mig, att vara utan J. Tid för sig själv. Det behöver jag. Skriver så mycket här sista tiderna. Det är så många tankar som snurrar i huvudet.Pluggande för prov, och snart igen körkort, sen kommer jul, och året kommer vara slut. Jag önskar att det händer nåt innan året tar slut.Nånting, som jag kan vara glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0