21.september

Morgon: Snart ska till jobbet.Jag är lite dum, jag kunde inte bli. Jag bara ringde till N, utan att han såg mitt nr.Men bara kollade, om hans nr funkar.Inte prata. Det funkar. Han är inte i Lybien. Men han är inte i Skype. Nån måste hänt, att han har inte varit där. Eller han mår så dåligt. Nej, tänker inte på honom. Vill tänka bara på min tvärbana killen, kommer han idag? Få jag min chans idag? Vet inte, men vill det. Idag har körning, landsvägs körning. Det kan jag köra. Om en vecka är det över, hoppas jag. Nu det är bara att läsa boken, och göra testerna. Måste klara prov. Efter skola ska handla, har skrivit en hel lista. Ska ha frdagsmys , ensamma, med godis och vin, och annat gott. Kvällen, klockan är snart 8, ska titta filmen på tv och ha egen fredagsmys. Han var där imorse. Det hände ingenting. När jag kom , han pratade han med mobilen. i tvärbana han stod, jag satte nära honom. Sen det blev en ledig plats brevid mig, men han bara stod. Jag tittade inte alls på honom, vet inte om han tittade på mig. Jag bara inte fick ingen chans, hur kan jag nån kontakt med honom. Nu när jag kom hem, tänkte- när ska gå till hållplaten(han är redan där), ska passa, när han ser mig, ska gå fram direkt och säga bara"hej, du kan ringa mig om du är inte uppdagen", inte mer. Men vågar jag gå fram. Men det känns lättare, att göra det såhär, än inne i tvärbana. Jag vill ju veta om han är uppdagen. Jag kan inte vänta mer. Om han är uppdagen, sen ok, då vet jag. Men nu bara tänker på honom hela tiden. Jag vill jag vill träffa honom. Men det måste vara jag, som tar det steg. Det kan ta bara kanske 15 sek, sen det är över. Jag kommer inte att börja prata med honom, om han kommer inte att börja prata med mig självklart. Men nu ha jag bestämt, det är bättre att göra det nu, än vänta vänta, hur länge. Jag tänker hela månad redan nu, att träffa honom. Jag börjar bli kär i honom, det känns. Måste nu få veta, om han är ledig. Nej, ska göra det redan på måndag. Det finns folk,men vem bryr om de. Det blir jobbigt, om han säger att han är inte ledig. Tänker på honom hela tiden, kan inte vänta tills måndag. Kommer vara helt trött nästa vecka. Jobbar sen 7 dagar ,utan ledig dag, På torsdag måste vara pigg och utvilad helt. Ska fixa min fredagsmys nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0