27..aprill

Ensamma hemma, det är så skönt,att inte höra J-s prat. Bara att varasjälv. Idag jobbade. Det var mycket jobb, efter det var på stan. Köpte sneakers, och sen köpte rosa byxorna, och en tröja. Jag har aldrig tid, att köpa nåt till mig själv. Då nu bestämde, att nu kan köpa nåt . Det var rea, då det blev inte så dyr heller. Inatten klockan halv fem svarade D till min meddelande. Han skrev inte , om att nån skojade med hans musik, utom att situation i Spanien, att folk skojar med president på FB, att det är svårt där nu. Och det var allt. Har inte skrivit inget mer till honom. Vad ska skriva, han är uppdagen, med sina andra vänner säkert. Men tänkte fråga honom nu på tisdag, när det är Valborg, att kanske han vill komma hit till Hågelby. Han kommer att gilla där, tror jag. Han är hela tiden i stan ju. Jag vet inte, kanske han har andra planerna. Tänkte fråga kanske på måndag. Vem vet, kanske han vill komma. Jag tänkte gå dit. Det är gratis. Och här sitter jag hemma ensamma, inget att göra. Lånade ett film, ska titta det ikväll. Sen ska sova tidigt, måste vakna tidigt imorgon, och det kommer bli lång dag. Och jag hoppas jobba på måndag, så ser jag min kära vän kanske. Jag saknar honom ju. Jag är kär i honom, nu känns det så på riktigt. Jag vet inte, om jag ser honom igen, hur kommer titta på honom. Jag vill ju träffa honom, men hur. Bara att gå fram igen, men om han svarar att han är uppdagen. Men om han är uppdagen, då han skulle inte tittat på mig så hela tiden....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0