4. november

Ny vecka har börjat , ny månad. Jag börjar må lite bättre. Och just tack för min M. Att jag hittade igen honom. Som jag skriver här nu hela tiden, vet inte hur det går. Men just nu känns allt bra. Att han tycker om mig. Jag ser honom, att jag gillar honom. Men samtidigt är jag rädd, att han kommer att försvinna igen. Idag skickade meddelande bara- good morning, how r u, hope you slept well. Jag frågade inte, om han hade drömt om mig. Jag kände, att det är lite känslig att fråga. Vet inte , när eller om han kommer att svara nåt nu eller inte. Jag tänker ju varje dag mer o mer på honom nu. Att vill träffa honom på riktigt nu. Vi har sett nu varandra , vi har pratat med varandra. Och ja, jag har känslorna med honom, det börjar växa mer o mer nu, när jag ser honom i kamera. Vill så gärna träffa honom nu, men vi vet inte hur vi kan ses. Jag kan om jag bara har pengar, åka till honom nån helg. Om jag jobbar inte ,men jag jobbar ju varje helg nu. Jag började kolla biljetterna nu. Jag var ute med A lite, hon var vårdcentralen, tog en promenad. Berättade om min M, ville prata med nån. Hon sa också, att det blir jobbigt kanske, att bo långt från varandra. Men man vet inte ju vad kommer hända. Det kan ju bli nåt eller ingenting. Just nu vill bara lära känna honom så mycket, att han kommer att bestämma att åka hit, att träffa mig. Sen kan jag åka till honom ju. Men man måste planera ganska mycket, när man vill åka. Kan inte bestämma just nu ingenting. Vet inte än, hur kommer det bli nästa år, om ska jobba eller plugga. Jag hoppas ju såklart att börja plugga nu igen. Men samtidigt måste ju jobba också, vill inte låna så mycket nu. På onsdag ska till socialen, hoppas att de kommer att betala nu hyra, men om de kommer inte att betala det, då är det kört. Just nu måste bara sälja mina däck, hoppas får tusen för det, sen hoppas , att mamma ska skicka, då kommer ja ha va 1500kr för hyra, men det räcker inte. Vänta tills lön, men jag får ca 5000kr kanske nu, och tänkte betala ju csn, men nu kan inte betala de också. Man måste ha pengar att betala hyra, och mat på bordet. Men socialen måste väl betala till mig, att kan klara mig. Men de kan säga ju samtidigt "nej" till mig. Jag vet inte hur det funkar ju, om man måste ta alla sina kvittor med, att visa. Jag måste få ner fritids nu, jag har ju nästan ingen inkomst. Jag måste hitta annan jobb nu, men det är jätte svårt nu att hitta. Och jag vet inte, om a-kassa kommer att betala nu till mig eller inte. Jag måste börja att stämpla redan nu. Väntar ny arbetsgivarintyg, sen kan ansöka igen. Jag mejlade i fredags, då hoppas att det kommer imorgon kanske. Det är svårt, räknar pengar, att köpa maten. Har lista men köpte inte allt, vad skulle behövs. Ska man dra ner med maten nu också, det har jag gjort redan. Jag vill inte tänka på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0