20.oktober

Söndag, hemma, J kollar på tv, orkar inte vara med henne just nu, gråter som vanligt. La upp annonsen på blocket, hoppas att hittar nån som är intresserad av min bilen. Igår träffade Anja, var hos henne. Berättade om bilen. Hon ska kolla upp med en kille, som fixar bilarna hemma, kanske han kan fixa billigare. Men jag har inte råd att fixa det, jag berättade henne, att har ansökt socialen, hon sa, om jag behöver låna pengar, hon kan hjälpa mig, men det kan jag inte. M är arg på mig, att han hjälpte mig att ta bilen till verkstaden, att varför jag blev arg på honom, det har jag inte gjort. Han vill bara bråka, han bara kan inte se, att jag mår redan dåligt, och han vill att jag börja må värre. Han bara måste hoppa på mig. JAG HATAR HONOM MER OCH MER. Nu ska aldrig mer fråga honom hjälp, om måste jobba. Punkt o slut. Nu vill jag bara flytta, utan att säga honom, vart ska flytta. Nu måste kanske låna mer pengar. Jag vill inte ha olika skulder, då tänkte ta lån, betala av 2 lån, som har kvar, då kommer ha 2 skulder till inkasso, istället 4. Jag har ingen mer val, och nu vill bara sälja bilen, att få lite pengar. Jag la upp 7000kr, men är glad om jag får 5000kr. Eller 3-4000kr , det är också nånting. Och nu måste räkna varje krona...jag vill inte göra det, måste tänka vad ska köpa....jag vill inte vara arg, ledsen, må dåligt..... Måste börja städa hemma nu.... En kille kommer kolla på bilen nu. Det finns folk som kan betala för 2000kr, 3000kr, men tänker inte sälja för det priset. Och nu en kille ringde, och sa direkt att kommer inte gå under 5000kr. Då han kommer kolla, från Vällingby, så kanske han ska köpa , vi ska få se. Jag behöver pengar, vill betala av min lite lån nu, att inte tänka mer på det, för att tänkte låna imorgon nytt lån nu...men om kan sälja bilen med en bra pris, då behöver inte låna mer pengar, och imorgon ska ringa till alla sms lån företag, och säger att de ska spärra mig, att kan inte låna mer pengar. Det behöver jag göra nu. Det är slut med sms lån, punkt o slut. Pratade med T också idag, fick lite tips av honom, att inte sälja för 2-3000 kr bara. Så nu är min sista pris 5000, som kan tänka , inte mer under. Nu väntar när denna kille kommer, han är inte ensam, som förstod, men samtidigt är ju rädd, att sälja till nån, och sen blir lurad. Och nu har såld min bilen, för 4000kr, det är bättre än 2000. Men sålde inte vinterdäck nu, De ska sälja nu, kan få mer om de nu. Men nu ska betala av mina sms lån, men kommer ha kvar bara en, och nu kommer ringa imorgon, och spärra min konto, att kan inte mer sms låna. Det måste vara slut nu .Och måste klara utan det nu. Nu kan socialen säga ingenting, jag har inte mer bilen. Nu de måste hjälpa mig, att betala hyra. Det behöver jag nu. Ska lämna in imorgon min ansökan nu. A kommer inte till FB, det har börjat känns lite konstigt nu. Han brukar vara här, men inte mer. Han måste vara uppdagen kanske. Men ja vet , att han svarar alltid när han läser mina meddelande. och han kommer säkert att ringa mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0