22.oktober

Nu är det tisdag, sitter hemma, har sökt bara två jobb idag. Måste vara mer aktiv, att söka jobb, men måste tänka ju , vilka tiderna kan jobba. Det är så jobbigt, att söka jobb, bara skicka ansökan, utan att hitta nån jobb, jag vet. Och vänta a-kassa, som betalar ingenting de första månaderna.....hur ska man leva då? Jag klarar inte mig denna månad. Nu har jag 400 kr kvar, måste betala mobilräkningen, och sen har autogiro, som tar pengar nu, att behöver ha kvar pengar. Jag har ingen aning, om socialen kommer att betala nåt denna månader...Nu måste börja räkna varje krona, hur ska klara, vet inte. Har spärrat sms lån, allt, inga mer lån, nej tack. Jag tänker mer o mer på denna kille nu, hur vill träffa honom, att ta kontakt med honom men hur.... drömmer om honom redan nu....vill ju ha nån bredvid, saknar närheten just nu. Ska vila lite, kunde inte sova inatten.... Så idag har jag sökt nu 4 jobb, även jobb som helgjobb. Jag har ingen val, måste söka allt vad kan. Hoppas att får nån extra jobb nu på de närmaste månaderna. Tänker på A, han har inte ringt, och hans mobilen är avstängd, skickade sms, att saknat att prata med honom. Vet inte, men tror att hon ska ringa ikväll, kanske. Jag vet inte, det är så lätt att prata med honom just, han förstår mig bättre än nån annan just nu. Jag har inte berättat om min situationen, men kanske kommer att berätta, han kommer säkert hjälpa mig igen, vad kan göra.....han är bara en vän, inget mer. Men jag behöver vänner, men vill ju ha nån mer, men just nu känner, att jag kan vara ensamma...snart ska hämta J, men klockan är bara kvart över ett...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0