4.oktober

Igår var min värsta dagen för länge sen, när jag bara grät. Och till sist kunde inte alls att sova inatten. Men nu imorse vilade några timmar i alla fall. Och nu har jag bestämt mig. Jag ska fortsätta med, att studera, men har ansökt våren till Stockholm samma utbildningar. Om jag kommer in, då kan börja här ju. Imorse jag skickade meddelande till lärare, om min situtationen, att kommer inte klara att skriva denna uppgift, att jag kommer att ta hjälp av studieverkstad, att kan komma igång. Hon har inte svarat, men hoppas, att kan lämna in senare min uppgift. Det är så jobbigt. Och varför har jag inte tänkt tidigare om det. Men nu har lärt mig, att aldrig lämna till sista minuten den. Och det fanns nån verkstad till de , som har svenska som andraspråk, men det måste finnas 5 studenter, att det kurs kan börja. Det var en jobbigt beslut för mig. Jag tänkte, om jag avbryter nu här, då kommer vara hela månad utan pengar. Och jag vill inte gå tillbaka till jobbet, jag jobbar ju extra, det är nånting. Det är dyrt att pendla, men just nu önskar jag mest att kan komma in här i Stockholm, eller till Uppsala, det vill jag, Uppsala är min drömm just nu, att börja där, men det är många som söker dit. Kommer vara reserv igen, jag vet. Och A skrev att jag fixar det, att ska inte vara orolig. Tänkte att han ska ringa , men han ringde inte imorse, och tror inte att han ska göra det idag. Men jag ringde honom själv idag, och vi pratade. Jag berättade hur jag har mått nu, och han säger att han ska hjälpa mig att komma igång med dessa skrivandet, och han vill att ska skriva text till honom, att han ska kolla igenom det. Han har haft själv i samma situation, när han började i universitet. Han är så snäll, att han vill hjälpa mig. Ja vill inte ge upp min dröm nu, jag vill gå vidare, bli bättre, leva bättre. Det kostar en hel del, men det är värd för det . Nu började lite att komma igång, läste boken lite, och nu ikväll började skriva lite , vad kände som var viktig. Nu ikväll han ringde igen, men han skulle jobba lite till, sa att han ska ringa , när han ska hem. Klockan är snart 9 , och han har inte ringt. Tror inte att han ska ringa mer ikväll. Han måste vara själv trött nu. Men jag vet inte vad ska göra med honom. Det känns nånting seriöst mellan oss, men det kommer inte bli nåt seriöst ju. Jag vet inte , men just nu har jag andra också i kö, som vill träffa. M är tillbaka, och nu har jag T, som bor i Uppsala vill träffa. Kanske det kommer hända att det blir nåt med honom, jag vet inte . , har inte träffat honom. Jag vill träffa nån kille, idag chatta med honom, pratade om min bilen, har lite fel, och han sa direkt, vad kan vara fel, och vad ska det kosta. Jag körde imorse bilen, och det känns jätte konstigt i ratten, att det var svårt att styra, så nu står bilen vid parkeringen, måste ta det till verkstaden nu. Men har inte råd just nu. Vet inte när måste betala denna självrisken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0