31.augusti

Söndag , och jag är förkyld nu på riktigt. Jag hatar att vara förskyld, tog en huvudvärktablett. Idag måste orka städa, tvätta hemma och sen måste gå handla också, men har inte ork inte alls. Imorgon börjar skola nu på riktigt. Igår hämtade ut en bok, och det är bara fyra veckor, lånetid. Fattar inte varför det stod att man kan låna max sex månader. Då kommer jag behöva köpa böckerna nu, om måste lämna tillbaka nu. Det är inte så lätt nu. Annars kommer att läsa bara i bibliotek i skolan. Nu har jag näst sista boken kvar, som måste sälja. Har några köpare nu, men hoppas nu att en tjej kommer att köpa det. Tar bra trehundra nu, bara att kan sälja den nu. Så imorgon ska åka igen till Uppsala. Måste fixa lite mer grejerna i skolan, köpa några böcker där också nu. Och sen det är bara plugg plugg plugg.... Jag mål lite småtrött, har städat hemma, tvättat, laggat middag, snart ska äta. Och idag har varit nu en hel dag utan FB i mobilen, det klarade jag. Men det är svårt, det kan jag inte vara. Har fortfarande snuva, vill att det ska vara slut nu. Vill inte vara förkyld. Tiden bara går, vet inte hur kommer det vara nu, när skolan börjar på riktigt. Nu måste satsa bara för skola, och kanske ska anmäla mig till högskoleprov , vill börja plugga nästa år nån program. Men nu är det engelska, som måste klara också, om vill nu min utbildning för lärare. Börjar tänka mer och mer på det. Det passar bättre för mig kanske, än sjuksköterska. Eller hittar nåt annat, att studera. Men först är det svenska som måste bli bättre. Hoppas att kan hitta nya vänner i klassen. Eller träffa nån i Uppsala, för att kan inte kanske träffa honom där nu. Jag vet ju, hur är hans livsituationen , han bara kan inte ha nån seriöst förhållande. Men han säger inte heller mig, att nej Tiina, det går inte med oss. Han vill ha kvar mig, som vän, han vill ha kontakt. Det räcker för mig, men jag vill inte ju vänta heller. Just nu är jag rädd, att träffa nån, rädd att bli kär i nån. Kanske jag träffar nån i skolan, eller i stan , i Uppsala. Man vet inte aldrig....men hoppas kan jag inte nu. Nu ska börja äta med J middag, och sen måste gå duscha och tvätta hår också. Ny duschat , snart ska gå lägga mig också. Nu måste börja läsa i skolan en bok. Så imorgon är det tre olika bibliotek, som måste gå och hämta böckerna. Jag kunde inte bli, idag hela dag utan FB i mobilen, det klarade jag. Det börjar lite störa mig, den FB , nu hela tiden bara kollar där. Måste lämna denna lite. Nu i data, jag skrev honom. Bara. hej, hur är det med dig, hoppas , allt bra. Och vilken överraskningen , han svarade- dåligt, att var hos sina polska vänner, drack vodka, även för frukosten. Jag skrev att stackars du, men du överlever alltid när du dricker vodka. Nu han försvann igen. Men han svarade, det känns lite bättre, att han svarade nåt. Om han inte skulle svarat, då skulle börjat tänka ju, att han vill inte nån kontakt med mig mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0