15.januari

Om en månad kommer J fylla 8 år. Tiden går fort. Det börjar bli lite stressigt nu på riktigt. För att måste hinna fixa nu med min målning. Tror att kan börja redan idag. Igår började spackla redan, nu klistra in tapet, som går, och sen bara börja måla. Det kommer bli snabbare , än jag gjorde i vardagsrum. Vill hinna fixa nu i helgen hallen också, måste ta bort allt härifrån då. Om det skulle vara lättare nu. Måste börja kolla flyttfirma också nu, och när kan jag flytta nu. Har ingen aning. Tänker på honom fortfarande, men försöker komma över honom .Det gör ont i hjärta mycket annars, när tänker på honom. Men det skulle inte funka mellan oss, vi bor för långt i varandra, och det var redan nu jobbigt, att man kan inte ses, man ville bara kramas pussa. Det gjorde redan då ont, och kanske han tänkte också, att det kommer inte funka mellan oss. Men han skulle prata om det med mig, inte bara försvinna såhär. Då skulle allt varit lite lättare. Vill inte logga in där, igår jag var online, men loggade ut, han läste inte min meddelande, men han var online, och kanske såg, att hade ingen bild nu. Han har glömt bort mig nu. Det är över mellan oss, allt. Livet går vidare nu, men utan honom, utan nån annan just nu. Jag kan inte träffa, jag vill inte träffa ingen just nu. Nu vill jag komma på fötterna med mitt liv, leva själv lite i egen värld, när jag känner mig redo, då kan ju börja dejta igen. Nu är det mycket på gång också. Imorgon ska till skolan , registera mig . Flytt -det blir jobbigt, med allt packning , började redan, men det räcker inte, måste packa mer. Jag fick meddelande av csn, och jag får ingen studiemedel, för att har inte klarat av mina poäng. Nu är det kört för mig. Jag vet inte nu hur kommer jag klara med allt. Hur kommer nu att kunna flytta. Jag vill bara gråta just nu. Jag har ingenting att göra nu. Jag kommer inte att få ingen socialen heller, kanske, men kommer att ansöka nu det. Denna månaden måste får nu ca 2000 krona. Då kan betala hyra direkt, det blir så himla jobbigt nu, om får ingen studiemedel. Jag kan förstå att ingen lån, men nej, ingenting. Mamma sa, att hon ska betala ca 3000 varje månaden nu, det räcker lite ju, men inte allt. Jag kan klara , om jag får socialen . Jag vet inte, när kan ansöka nytt studiemedel. Jag har ingen aning. Jag tänkte på det nu, men att det är så . Jag vill bara gråta. Nu kan inte anlita ingen flyttbilen, måste får bort nu soffa och sängen. Vill inte tänka på det. Och mejl från jobbet, att ingen jobb i januari i teatern. Så nu är det köra bara fixa hemma nu allt, vad kan bara. Ska kolla, med skolan lite, kanske kan börja läsa boken istället nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0