22.juni

Det är söndag, kunde inte sova så bra i natten. Jag vet inte varför, vaknade igen många gånger. Vaken nu efter klockan sju. Skickade igen meddelande till T- om han är fortfarande vaken efter midsommarafton, men han inte läst denna, hans mobil är avstängt. Nu han inte svarar säkert inget. Vad ska jag hitta på idag? Tänkte gå till biblan, men de är stängda. Vill låna nån annan bok, att läsa. Nånting vill ju göra nu hemma ju. Men tänkte nu börja plugga lite för högskoleprovet för hösten. Det är så tomt utan J nu, jag har tråkigt, vill göra nånting. Men tiden går snabbt. Jag hoppas att kan jobba några dagar även nästa vecka, att få lite mer lön. Räknade ut hur mycket få nästa månad. Vill betala nu för sängen, och de krediterna först. Inga mer lån, det räcker nu. Och igår började fundera lite nu. Om J-s pappa bestämmer nu att flytta och tar J hela sommaren, då tänkte resa bort lite själv, jag behöver lite semester innan skolan börjar. Vet inte bara vart ska åka, om man kan vara borta bara några dagar då skulle vara glad för det. Tänkte ju i augusti, kanske till solen, vet inte än. Bara slappna av. Eller stanna här i Sverige, nån annan stad. Jag vet inte, men känner att kommer inte klara att vara bara med J , om jag bara jobbar nu hela sommaren. Vet inte hur jag jobbar, vill jobba ju mer, inte bara tre dagar i veckan, vill jobba mer än det. Måste tänka också, att måste gå och hämta J , om hon ska med pappa till London. Jag blir galen snart här hemma. Nu har jag städat hemma. Vet inte vad ska hitta på nu. Såg nu att han hade läst mitt meddelande precis, han var före också online, men läste inte. Och han svarar inget nu...vad ska han svara. Tänkte att han skriver kanske, men känns inte så. Han skulle läst det igår, sen han svarat nåt...varför kan jag inte släppa honom. Nu är jag helt slut, tänker på honom...varför gör jag det nu....saknar honom... Om allt skulle varit annorlunda...jag känner sig så ensamt just nu... Tänker nu mer och mer , hur skulle mitt liv se ut hösten, nu om M ska bort, hur kommer klara mig. Det blir ju tufft period för mig. Men livet går vidare, det måste bli bättre nu, om jag kan göra nånting annat. Kollar redan resorna, att åka bort själv , helt ensamma, bara att vara själv. Kanske ska boka en weekend resa bara... Nu har hunnit att springa ute, duschat, nu tar det bara lugnt. Och jag ska jobba imorgon , fick sms idag. Känns bra, och hoppas att kan jobba nu mer nästa vecka. Kollar nu hela tiden runt, att resa bort i augusti. Nu ska ansöka ny kreditkort, och om jag få det, då kan tänka att resa....jag känner nu mer och mer sugen , att resa bort alldeles ensamma. Jag, som aldrig i livet har rest ensamma. Tänkte kanske bara några dagar att hitta nån sista minuten nu, men de är dyrt...för mig nu, som kommer att vara ensamma med sitt barn....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0