17.mars

Denna vecka började med snö, hoppas det kommer att sluta med solen. Det går bra med T. Han svarade redan, såg mitt i natten. Han skrev att han kan skicka tidigast på onsdag. Berätta att då kommer det vara jag som kommer få svaret, att kommer säga till honom om fått mitt svar. Jag böjar bli lite orolig, som förra gången. Man tänker, om man blev smittad igen, det finns behandling, men man tänker ju på det, vem var det som smittat mig då. Men att han ville själv att testa, jag är glad för det, att han vill inte vara smittad, att han bryr om sig själv, bryr sig om mig( andra). Jag har ingen aning hur ska vara med honom. Vi har ju kontakt, och jag vill ju ses igen , men vill han det. Han berätta, att han kommer inte dricka ingen spirit, innan han ska till semester. Kommer han klara det , vet inte. Jag vill inte nu börja pressa honom, att ses nu i helgen. Han vill ses, då kan han visa det intresse ju. Nu kommer ju båda att vara lediga i helgen. Snart måste gå till skolan, vill inte tänka på det, för att jag är i gruppen nu ordförande, och det klarar jag inte att vara. Jag bara är så stressad, kan inte. Punkt och slut. Efter gruppmöte kommer stanna kvar, vet inte hur många kommer att stanna kvar. Och sen måste hämta J, och sen allt som vanligt igen. Har anmält nu tisdag o torsdag ,plus helgen att jobba. Men jag är redan säker att de kommer inte ringa mig, och erbjuda att jobba. Igår prata med gammal arbetskamrat, och sa, att kommer börja igen kanske i april, Jag måste få jobba nu, behöver inkomst. Denna vecka kommer att ansöka socialen. Men har inte betalat min hyra, måste visa det, att har gjort det. Hur? Hemma, och mår sådär. I skolan gick det ganska bra, men det känns så mycket och nu när fick min första tenta svar, att blev U. Känner bara misslyckad med allt. Jag vet inte mer, vad ska göra, hur kan klara det allt. Om orkar at fortsätta med mina studier. Allt går bara till skogen. Behöver nån som kan pressa mig nu, men finns ingen. Nu har ansökt kurser på svenska för utländska, två kurser här i Stockholm och en kurs i Uppsala. Om jag bara kan börja därifrån, att förbättra min svenska först, sen kan gå vidare ju, men jg vet inte hur. Jag vet inte vad ska göra med mitt liv. Imorgon ska börja jobba på Scandic, om nu börjar att gå bra där, och finns jobb, då klarar mig kanske på sommaren, men hur klarar nu, har ingen studiemedel, om nu socialen betalar, då klarar väl. Men just nu idag just nu bara känner, att jag bara orkar inte. Jag vill inte ge upp nu, måste fortsätta bara. Jag bara vet inte, måste jag ta det svåra beslut igen, om jag kommer igen avbryta, då kommer alla fråga, varför ...jag vill inte kontakt med nån just nu, om jag kommer att avbryta igen. Det kommer för mycket just nu. Måste klara mig nu , första terminer, bara måste. Vill bara ju ha kontakt med T, vill åka till honom, vill krama honom. Men nu måste hålla mig lite från honom, jag får inte börja pressa honom. Nu måste vänta svaret, då kan säga honom, om jag -vi är smittad. Jag hoppas att vi är friska, jag vill inte tänka , om vi är smittad nu. Jag vill inte mer tänka på det. Ska sova tidigt nu ikväll, att vakna tidigt imorgon. Vill inte börja ta upp nu hela tiden mobilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0