18.mars

Snart måste väcka J, att lämna henne till skolan och själv gå till jobbet. Jag kunde inte sova ingenting i natten, bara tänker och tänker. Vad ska göra, men tycker att försöker att klara nu så mycket bara kan. Måste börja plugga för nästa tentan nu. Det är jobbigt, men om bara kan klara första terminer. Vet inte. Och hoppas att kan få jobba nu. Just nu måste börja planera mycket hur mycket kan jag jobba, några dagar i veckan räcker. Och ledigt innan tenta, inget jobb. Och sen jobba hela sommaren, OM jag få nu jobba där. Idag kommer det bli min första dag, om de kommer bli nöjda med mig bara. Vill inte tänka, om passar inte in där nu. Denna vecka måste ta mig mycket nu med skolan. Jag varit ganska lat, har jag förstått, men nu när har J kan ju plugga lite efter hon somnat, måste planera mer än nu. Och inte mer att tänka på killar, och inte så mycket på T nu. Måste ta det lugnare med honom. Jag vet inte hur det blir med honom, som just nu ser det ut, så han vill vara bara vän. Tänker inte fråga honom heller nu direkt, om han vill ha mer än vän. Han vet att jag vill ju ha mer, än vänskap. Och jag som ansökte till Uppsala kurser. Om kommer in där, och det blir inget med honom, det blir jobbigt. Men vet inte, men jag gillar Uppsala, och kan tänka min framtid där. Kanske dags att börja öppna ögon ditåt. Nu ska väcka J. Hemma efter jobbet. Det var jobbigt, känns för mig i all fall, men kommer jobba nu i helgen också. Det är ok, men skulle behöva plugga nu. Men behöver pengar ju. Frågade M, om han kan skicka lite, att kan betala hyra. Att söka socialen. Jag vet inte om de kommer ju betala, om de kommer inte betala, då är det kört helt. Jag skrev till T, att hoppas att vi är inte smittat, att vill inte vara det igen. Frågade , om han hunnit skicka provet, men han svarade inte, men läste på en gång. Han svarar inget, eller kommer att svara senare, vet inte. Jag vill träffa honom igen, men hur kan jag säga det honom, hur kommer han ta det. Vill chatta med honom, om han chatta med mig, då kan kanske fråga. Jag ville ju fråga det sist, men han tänkte om nu vi är smittad. Nu på fredag kommer jag få säkert svar, men vågar jag öppna svaret. Vill öppna det samtidigt, att chatta med honom, det skulle vara lättare . Jag saknar honom, varför måste jag sakna honom. Vill säga honom, men han kommer ju inte svara mig. Jag vill inte det att som finns mellan oss, att det kommer också att försvinna. Kanske han vill ju det, men är rädd också. Men tror det är bättre att prata om det. Om han bara skulle veta, vad jag känner, hur jag känner. Kanske det är bättre, att hålla det som det är, och sen fråga honom om kan komma till Uppsala med dottern. Kan ju bara planera lite. Vill inte tänka på honom så mycket nu. Vill hitta mig själv, jag har nu så mycket att gå genom. Jag kan ju börja jobba kanske nu, annars, men då måste lämna studierna bakom, igen. Vill jag det. Jag vill vara lycklig just nu, vill hitta nån, att vara med, vill ha bara T just nu, saknaden är stort. Nu måste vänta mitt svar, sen vi ska få se, hur det kommer vara. Men nu tänkte, att öppna svaret, när han är med, att han få veta samtidigt, när jag få det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0