19.mars

Lämnade J redan till skolan, och nu måste börja plugga. Jag måste göra det, om vill fortsätta, annars bara lämna allt och gå vidare. Jag är osäker, mår dåligt med allt just nu. Just nu har tagit beslut, att försöka klara första terminer, så mycket bara kan, att få klara några kurser i alla fall, om jag kommer bestämma nu för Uppsala, som har alltid drömt om. Nu eller aldrig. Jag har drömt, att en dag att bo i Uppsala. Vill inte bo här, och kanske det är dags att börja med sin dröm redan nu. Om jag gör det för T, om vi skulle vara tillsammans, då skulle vara det för honom, men just nu tänker mer för mig själv. Det blir bättre. även om vi kommer inte bli tillsammans, som har önskat just nu. Om han bara skulle veta om det allt vad känner , men vill ta det lugnt, och se, hur det blir mellan oss, om han vill vara bara vänner, då är det helt ok. Finns ju säkert andra ute, som jag gillar ju med, inte bara han. Kollade igår London biljetterna, och bestämd nu, att åka dit och fira mina födelsedag där. Behöver åka bort bara lite. Imorgon kommer få skattebesked, hoppas att få pengar tillbaka, jobbade inte alls förra året som tidigare, men levde ju på lån mycket, betalat höga räntor. Vi ska få se. Men i måndags ansökte de kurs på svenska, och hoppas att komma in där nu, och om det känns helt ok, då kan ansöka nästa våren bara till Uppsala kanske. Jag vill det ju. Skulle vilja åka redan nu dit, vill träffa honom där. Om bara jag kan. Nej, nu måste öppna min boken och börja läsa, och förstå med allt. Vill inte tänka, att har nu det första tenta, som måste göra om. Har läst nu ca 3 timmar idag, och det går , men sakta, men mål är att fixa en del idag, sen kan börja nästa delen imorgon. Fick precis mejlen, från jobb( gammal). Att de går ryckte att jag jobbar heltid i Scandic, fattade ingeting om det nu. Hur kunde det här hända, och nu kom ihåg, att pratade igår med gammal arbetskamrat, det kan vara bara hon. J hora säger henne nu om det. Blev så irriterad om det. Jag vet inte , hur det går där nu. Vill ju börja jobba där, men hur, vet inte, igår första dagen. Jag hoppas att kan jobba, planer jobba nu varannan helg där, kanske nån dag i mitt i veckan också. Jag fick svaret , och skickade svaret till T, bild också, att han kan se. Han läste detta, men svarade ingenting. Han skulle skicka idag sitt prov. Jag bara måste släppa honom nu. Han kan skriva själv nu, jag vill inte pressa honom, när han svarar inget. Nu måste äta lite, vet inte bara vad ska äta. Planerar inget nu, för att imorgon ska ansöka socialen, och måste betala hyra direkt nu. Ingen pengar kvar då. Jag hoppas att jag får bidrag ju såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0