20.mars

Hemma, skrivit ut alla papper nu för socialen som behöver. Duschat och nu fick skattebesked, och såg lovande ut. Jag få tillbaka elva tusen...trodde inte att det kan bli mer än förra året. Hur kunde bli så mycket nu, fattar inte det. Nu börjar man fundera, vad ska man köpa för det. Skulle behöva köpa ju sängen, känner jag själv. Jag har ju tid att fundera för det allt. Just nu vill ju klara mina kurs, måste kämpa nu hårt. Ska börja snart igen att skriva och läsa. Imorgon efter skolan tänkte skriva klar min formalia, måste fixa det nu. Om inte klarar då är det kört. Behöver inkomst. Jag vet inte, om socialen kommer att betala, nu när jag studerar, de kan säga "nej". Och hoppas att få pengar snabbt. Ingen pengar kvar nu, bara några hundra kanske. Jag tänkte, att T kommer inte svara nu ingenting, men han gjorde det i natten. Han skrev att jag hade tur, att han kommer skicka säkerhetskul in sin prov nu idag. Att vara helt säker, att även han har inte. Jag tänkte, att han bara läser, men han svarade nåt. Det känns ok , men tänker inte skriva nu honom, eller jag försöker inte göra det nu. Vill inte skriva hela tiden. Han kan ju också skriva själv , om han vill. Men han är ledig nu helgen. Skulle vilja träffa honom såklart, men vi kan inte. Jag kommer att jobba nu. Och måste plugga. Nu tänker hur kan plugga denna helg. Tänkte att börja skriva idag, och sen kan plugga lite i taget. Det blir mycket just nu. Måste handla lite, inga planer om maten , måste räkna pengar också. Ska lämna in papper, då kan handla lite. Hemma igen, klockan är bara ett, har ca tre timmar på mig, att skriva, läsa nu. Och sen kommer J hem. Lämnade mina papper till socialen, men är orolig att få ingen bidrag, för att har rätt till studiemedel, men får inget, och lämnade alla papper in, att de kan se. Om man kan få ihop denna sista poäng bara. Och nu kommer jag jobba , så mycket bara kan. Måste göra det, för att behöver pengar nu, om kommer åka till London nu. Vet inte än, men vill ju åka nu på riktigt. Om får ingen bidrag, då vet inte vad göra. Men hoppas att få min sista poäng ihop snart. T gillade min inlägg på FB, skrev om skattebesked, om man ska boka en resa, köpa sängen eller köpa ny bil. Bilen kommer jag ju inte köpa nu. Har inte råd, när måste plugga ju. Skulle behöva betala mina lån och kredit annars. Det r dyrt. Men nu ska fortsätta med skola. Jag bara skriver och skriver. Nu är hemma och fixa tvättstuga, j gör matteläxa. Måste somna tidigt, men måste plugga klart nu innan jag kan sova. Jag måste göra det, få inte lämna det senare , som har gjort nu innan. Nu planerar skriva en del, sen plugga några punkter varje dag. Annars blir det för mycket. Imorgon har skola, sen kommer hem, måste börja med uppgift, och sen om orkar, ska börja träna kanske. Och sen är utan J denna helg, men jag kommer ju jobba nu. Det kommer bli lite jobbigt för mig, men har ju ingen mer val. Tänkte gå till London, men kollade nu, att finns inte mer de billiga biljetterna. Jag redan tänkte, hur skönt det skulle vara, att åka bort lite. Jag skrev till T, att nu är det hans tur att vänta svar, att säkert han få svaret på måndag. Han läste inte än, tror att han är på jobbet, och kommer hem nu imorgon. Och sen är han ju ledig under helg. Oh, hur jag vill träffa honom, men kan inte ju. Jag kan inte skriva honom, att vill ses ju heller. Han vet det , att vill ses ju igen. Men vill inte pressa honom, att fråga, när kan vi ses, när han har tid. Nu måste hålla lite borta från honom, det är jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0