25.mars

Hemma, kunde sova i natten lite bättre. Men inte hela natten såklart. Nu lämnade J till skolan, kom hem. Äntligen har skrivit på ansökan på avbrott IGEN. Jag hade ingen val just nu, jag börjat fundera, om det är utbildning för mig, kanske är fel ute. Men ansökte nu svenska kurs på hösttermin, och hoppas att kan börja där, att kan bli bättre på svenska. Det behöver jag riktigt nu. Nästa steg har- att få anställning hos Scandik, sen kommer säga upp mig hos Bacmann , sen kan gå vidare. Måste söka igen a-kassa, men jag orkar inte med de just nu. Behöver jobba nu mycket, vill inte leva för socialen. Jag vill leva lyckligt, vara glad, utan att tänka, hur kan klara mig på ekonomisk. Just nu har bara 40 krona på konto. Tänkte fråga M, om han kan betala 200 krona nu, att kan köpa maten. Men vill inte pressa honom, vill inte visa, hur jag mår , och kan inte säga, att har hoppat av igen. Jag vet redan, hur han tänker. Jag vill inte diskutera med honom om det just nu. Jag lyssnar inte honom, jag vill inte höra vad han har säga. Då är det bättre, att säger inte om det honom. Om bara jag kan. Jag mår ju så dåligt med allt, att känner bara misslyckat, jag kan ej kämpa , om jag mår dåligt. Det är mitt liv, nu har jag min drömm, och jag vill nå bara det nu. Jag är kanske ett steg närmare det, men vet inte säkert, om det är så. Träning går bra, igår sprang, som det stod i schema, paus utan tiden nu. Imorgon har nästa pass nu. Det är bra att det är varannan dag. Ska posta brevet nu snart, och lämnar tillbaka en boken. Har böckerna hemma nu, som måste lämna tillbaka. Sen har tvätten, tänkte tvätta nu lite, inte allt på en gång. Det är lättare kanske. Jag skriver hela tiden här så mycket nu. De är mina tankar, mitt liv. Hur jag mår. Jag har ansökt några jobb, för att jag är inte säker ju med hotelljobb just nu. Om det kommer nåt annat, då kommer ta det. Men vill ju helst behålla hotelljobbet med. Jag måste få in pengar nu. Väntar ju socialen, men är så rädd, att få inget nu. Och jag kan inte pengar nästa månad heller. Då måste ju ansöka a- kassa, men bråkat med de redan, och orkar inte med de nu. Om bara kan jobba nu på hotell. Tänkte nu, att kanske ska jobba på söndag, måste fråga M bara, OM jag få ingen socialen nu, då måste kunna jobba att få in lite pengar i alla fall. Och nu har beslutat att säga upp mig hos Backmann, men vill vara säkert med hotell, att få jobbet där nu. Om säger upp mig, då kommer de betala slutlönet ju, men har ingen aning, hur de räknar. Kanske få inget mer. Tänker inte så mycket på det, men måste ju tänka på pengar, att klara mig, men hur. Snart ska gå och tvätta lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0