29.mars

Jag mår dåligt, kunde inte sova i natten. Bara tänker på honom. Såg att han varit igår kväll med en vän i krogen. Nu kan tänka att han kan vara ledig idag, kanske. Och såklart skickade FB meddelande redan, om han har planer för nästa helg. Han kommer ju inte svara nu på en gång, jag vet. Men om han är ledig, han kan ju svara. Han läste inte ju sista meddelande heller nu. Jag bara vet inte vad ska göra, jag vill träffa honom, och nu vill prata allvarligt med honom. Nästa vecka kommer vara jobbigt nu, måste kontakta lärare, min gruppen. Och på måndag måste jag säga upp mig, och jag måste ta kontakt med AMS nu, att inskriva mig, behöver jobb. Jag har ju denna lilla extra jobbet, men jobbar ju bara lite där. Nästa månad kan få ca tretusen nu, men de pengar kommer 25. aprill ju. Men hoppas nu att få en slutlön från gammalt jobb, men kan inte hoppas för mycket nu, för att förra månad de betalade nån semesterlön, som de räknat fel. Vet inte hur mycket blir det sista lön, kan bli lite , eller inget kanske. Idag vaknade J redan klockan 6, ingen bråk, lite lekte med henne. Vet inte vad ska göra med henne idag, har bokat tvättstuga, måste tvätta lite tvätten bara nu idag. Vill gå ut med henne, men hon vill inte gå. Det är så soligt ute. Ikväll hon ska med M till en kompis. Då är ensamma , vad ska hitta på. Jag orkar inte ta hand om J just nu. Bara väntar när M kommer och hämtar henne. Jag är hela dagen mått så dåligt, jag bara gråter hela tiden. J ser mig, att jag är ledsen. Jag vill inte mer leva detta liv, jag vill vara lycklig, vill inte vara ensamma. Om bara allt skulle varit annorlunda. Han svarade mig, att det skulle vara trevligt att ses, men han ska åka till sina föräldrar denna helg. Nu svarade, att ok, då kan sen kanske senare, och frågade dumma jag, om han jobbar nu i helgen. Men han svarar inget just nu. Han läste inte heller. Vill prata med honom lite, men kan inte ju pressa honom. Då betyder det att vi kan inte ses ca tre veckor. Det är lång tid, men sen är det påsk, han har säkert andra planer då också. Om bara kan träffa honom, vill prata med honom nu öppet. Vill att han ska veta, och jag hoppas , att han förstår mig, vad jag vill. Jag vill ju att det blir vi två, men han visar inte sin intresse så mycket ut. Han har ju massor tjejkompisar, och om jag skulle träffa honom, då vill fråga om han träffar nån annan , när vi träffar. Nu kommer det lång tid, att vi kan inte ses. Men hoppas att snart kan jag träffa honom. Känner lite, att han undviken mig, men kanske han har inte tid. Om livet skulle varit bättre, jag vill bara vara med honom just nu. Vill bara säga honom, hur jag saknar honom, men jag kan inte, då kommer kanske han bli rädd, att ses. ... Snart kommer M, hämta J, sen är jag ensamma, och jag börjar igen att gråta , jag vet. Lyssnar lugn musik, om bara kan vara med honom....jag har riktiga känslorna, men det är så jobbigt att låta de bara vara. Jag är säker, att han vet redan , vad jag känner. Om vi kan bara ses. Jag saknar honom så mycket just nu så himla mycket. Men måste hålla mig bara, att inte ge upp. Det blir ju jobbigt, men vi kommer ju ha kvar kontakt nu , när vi inte kan ses. Tror att han jobbar nu , han inte varit on FB två timmar. Man vet inte säkert det, men känns så för mig. Då kommer han inte läsa mitt meddelande, när han slutat jobba för idag. Eller slutar han imorgon. Vet inte ju hans schema. Nästa vecka har mycket på gång, måste göra mycket, ta ett beslut, men det blir bra. Och nu ansökte igen ssk program, men bara till Uppsala...men det är svårt att komma in där nu på hösten. Jag har min dröm, att plugga där, och kanske en dag att flytta dit..... Klockan är halv nio och han svarade att han slutade igår kl. 22.30 och började idag kl. 15. Blev glad när han svarade. Nu är lite lugnare. Tänkte att han läser inte eller svarar inget. Men han svarade. Nu skrev att hoppas att du drack inte för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0