10.november

Ny vecka har börjat med tårar i ögonen. Jag tänkte kolla bara schema och kollade framsteg i stil kurs och såg att min andra skrivuppgift var ändrat till "klar"....JAG KLARADE DET för första gången. Jag är så glad just nu. Det var så nära att lämna denna delen, men nu vet att jag kan. Det är bara att kämpa . Det är livet. ar Jag är ensamma hemma, skrev klart intervju. Hoppas att klarar det imorgon. Kunde inte hålla mig tillbaka. Skrev till T igen- att har ingen J denna vecka, att måste inte skynda hem efter skolan. Om han är ledig nån dag mitt i veckan kanske kan ses. Han svarade direkt, att han jobbar denna vecka, men kollar upp när är han ledig. Skrev honom tillbaka, att bara hör av dig, om vi kan ses nu. Han svarade- det kan vi göra. Jag vänta inte nu direkt sån svar av honom. Nu har frågat honom, det är han som måste höra av sig nu. Jag vill träffa honom, att ge min present. Han svarade mig, det betyder, att han vill ses, men frågan är när kan vi ses. Vill inte tänka för mycket för det nu. Jag börjar bli lite gladare nu, jag klarar det här. Bara att kämpa på, sen är det över. Bestämde också nu, att jobba nästa halvår, klara engelska och sen kanske börja studera på riktigt. Det är bättre att jobba och tjäna lite pengar, betala krediterna, och spara för sommar. Vill resa med J nu, vill att hon få vara ledig, och njuta lite också livet. Men hon vil inte åka ensamma med mig, hon vill att nån ska följa med. Jag tänkte resa i början av augusti.... Läste lite boken om skrivande av uppsats. Nu bara tar det lugnt. Måste äta nånting nu, åt lunch klockan tre tiden idag när kom hem. Imorgon måste gå och handla lite maten. Måste räkna varje öre. På fredag måste betala lånen. Sen måste planera vidare, vilka räkningar kan betala, jag kan inte betala allt. Behöver räkna pengar för maten att leva. Jag kommer att ansöka nu socialen för januari. Det är inte säker att jag få. Men kommer att ansöka redan i början av december. Hoppas att jag få nånting. Om inte få, då är det kört för mig för alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0