21.november

Jag är hemma. Skulle varit på väg till skolan, men det blev problem igen i trafiken. Då tyckte att ingen ide att börja stressa att hinna till skolan. Trött är jag på det, att händer för ofta nu problem med detta. Nu kommer plugga hemma istället. Sen ska gå och posta brevet-paketet till T. Han kommer inte tacka mig för det , jag vet. Jag skrev ett litet brev, inte mycket. Det räcker. J är i skolan, tänkte göra nånting med henne, men nu är pengar igen som börjar bli slut. Nästa torsdag få lite pengar. Och på lördag blir det dans. Igår chatta med ny FB väninna och vi ska till nattklubb nästa lördag. Det behöver jag, att få ut min energi. Träffa ny folk kanske, ha kul efter allt detta som har gått genom. Det är period, som inte mått bra. Nu blir det jobbigare, måste bara plugga för tentan nu. Mycket att göra. Måste skriva också klar en till uppsats, sen ta nästa. Vet inte om kommer att klara det. Men det kommer jag klara, jag vet. Räknade ihop mina obetalda räkningar nu. Det blev över 2000 kronor nu. Jag vet inte hur ska klara att betala de. Några har gått till Inkasso nu, fick idag en till. Nu måste kolla vilka kommer att betala nu på en gång. Nu kommer inte kunna betala hyra nästa månad. Det går inte. Jag vet inte, hur. Jag börjar bli fundera om klarar min kurs. Men måste kämpa på det. Jag kommer försöka ansöka studiemedel. Kanske får några veckor studiemedel. Det är bättre än ingenting. Jag måste göra nånting nu. Och måste jobba även nu i Dets, men hur. Och vet inte om det är nån ide att jobba på Radisson, det är mindre lön där. Jag vet inte mer, vad ska göra. De kommer säker ringa nästa vecka om kan jobba, kommer säga att kommer inte jobba, att har tentor och prov nästa månad. och försöka nån dag i Scandic i stället. Jag vet inte än om ska jobba nästa vecka nån dag eller inte. Snart ska hämta J, och vet inte vad ska göra med henne helgen, kanske ringer till Annelis mamma, kanske hon vill komma hit nån dag leka med henne. Vill inte vara hemma hela dagen nu. Måste hitta på med henne. Annars tänkte gå till bio, med sista pengar. Nu måste börja plugga igen lite, pluggade lite, men måste börja ta det lite mer allvar nu. J är hemma, och jag är sådär. Jag är fortfarande på FB och vill skriva honom....kollar om han skrivit nånting. Det måste bli stopp nu på allvarligt. Han är inte värt mig...han är inte för mig. Nu börjat att drömma om en annan kille. Jag såg honom på stan i onsdag, han såg ut snygg, såg ut som svenska. Han titta först på mig, sen titta bort, när jag kom närmare då tittade han igen. Skulle tittat tillbaka kanske. Och nu drömmer om honom, dumma jag. Kanske kommer träffa honom mer på stan. Det hände i Uppsala. Tänkte ringa till J klasskamrats mamma, fråga om hon vill komma leka med J helgen. Men tror inte , säkert andra planerna. Jag har inte hennes mobilnr kvar nu, för att tappade nästan alla nr när fick nytt mobilen. Helst vill inte ju ringa, men ska vara snäll mot J lite nu. Måste vara. Det är så tråkigt annars för henne. Jag vill gå bio, men då kommer allt pengar vara slut.... Orolig igen, hur klarar mig ekonomisk. Vet inte om det blir nån jul för mig, måste klara mina tentorna nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0