7.november

Fredag har kommit. Ensamma och har mycket att göra nu idag. Måste fixa min intervju. Tänkte gå ut, lämna mina böckerna och sen kanske kommer att hitta nån, att göra intervju. Måste fixa idag en ämne till, skriva , skriva. Nu ska lämna tillbaka böckerna, sen handla mat för imorgon, och för söndag. Måndag J ska till pappa. Det blir ingen utekväll i Uppsala. E tyckte att det är jobbigt att gå ut idag, att hon kommer vara trött efter jobbet. Nu planerar nån gång, om det är lite större fest, nån extra. Det är bättre kanske, sen ska man festa lite mer. Chattade med en tjejvännen här på FB, och hon berättade att hennes man har lämnat henne. Nu frågade hon redan, när kan vi ses. Svarade att idag, om hon vill. Ja, jag ska träffa henne idag. Känns att hon behöver prata men nån. Och har tid själv. Vi ska ta en promenad i stan. Och tänkte gå upp nu till en granne, kanske kan göra en intervju med henne. Hoppas jag, annars måste hitta nån ute på gatan, och det är så tråkigt ute just nu. Ska träffa henne klockan 15 i stan. Då har lite tid kvar för det. Ska försöka skriva argument också tills klockan 13 kanske. Sen ska lämna böckerna till biblan. Vågar jag gå upp? Jag vågade ...men hon hade inte tid just nu. Ska gå imorgon. Hon ska gärna svara för frågorna. Nu känns det lite lugnare för mig också, att hittade nån som kan intervjuera. Skrev även klart argumentation, men det var svårt att skriva. Nu kollade, att det nästa också argumentation. Skriva igen. Så mycket att skriva nu. Har gjort som planerade göra idag. Men har tid att göra lite senare. Snart ska gå och träffa min ledsna vännen i stan. Vi ska ta en promenad i stan. Jag har ingen aning vad hänt med henne. Faktisk känner inte så bra henne, men känns att hon vill ha mig som sin vän. Jag förstår det, och det känns även för mig så. Jag behöver själv också att komma bort från hem. Jag är ensamma just nu på kvällen. Vill öppna min vin, men kan inte dricka ensamma. Hemma länge sen. Träffade henne, hon håller ihop sig, men det är jobbigt för henne. Vi promenerade, fika lite. Det var trevligt att vara ute lite, träffa henne igen. Varför är livet så orättvis, varför gör nästan alla män så. Livet är inte dans på rosor. Det händer för ofta, att män lämnar sina fruar. Jag känner inte mig mer ensamma, det finns många som har det som jag. Det är jobbigt att vara ensamma såklart. Önskar att träffa nån, som kan ge tillbaka leende på läpparna, vill inte vara ensamma. Det är dags att träffa nån. Jag är inte ofta ute, leta efter inte så aktivt. Slutade att dejta på nätet, det finns inte för mig. Tror inte mer att hitta nån där. Men har hittat ju några goda killkompisar. Det känns helt ok. Jag är trött om min kompis D, hon hela tiden när är barnfritt, ska du inte ut och festa. Jag är trött att höra det hela tiden nu. Idag började igen. Hon har sin kille, varför putta hela tiden mig. Hon vet hur jag mår , mår dåligt för det, att har ingen. Ja, jag har nån, som tänker ofta på, men det är bara vänskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0