9.november

Det är söndags kväll, sitter nu vid data. Ingen ny spel av honom, han jobbar. Skickade meddelande, men han svarade inte tillbaka. Han börjar bli trött själv kanske, att spela sina spel. Igår var det min tur, vann en spel, men tack för andra. Idag har tagit bara det lugnt, städade hemma, fick göra intervju, varit ute med J ca halvtimme, promenerade. Hon tyckte inte om att vara ute. Men det gick. Nu ätit middag, imorgon ny vecka. J ska till sin pappa. Nu är jag en vecka utan henne, hoppas att inte sista, men är rädd att han kommer åka snart. Men har inte sagt inget, när han ska åka. Det känns så konstigt, han skulle säga redan nu när han åker. Han sagt att i början av december, nu är det en vecka dit. Jag har två sista månaderna nu i skolan, och måste ge allt nu, att klara mina tentorna och prover bara. Och hoppas för det att få lite studiemedel nu i december. Vet inte om kommer att fira julen. Börjar bli må dåligt igen för det. Vill inte tänka på det. Om ser J nu vad hon önskar sig för klappar. Jag kan inte ge de julklapparna. Jag är stressad så mycket , har ingen mens, är orolig för det nu. Jag vill vara lycklig, vill bara vara en bra människa, vill inte mer vara ensamma , vill inte vara ledsen .... Klockan är snart 10 på kvällen, och börjar bli igen så ledsen. Jag kan inte förstå varför. Det är alltid så, när året börjar bli slut, eller saknar nån. Det varit nu tre år när blev singel...träffat har jag killar, blivit kär i, gråtit. Trott för mycket, att hittat nån att det skulle bli nåt. Blivit ensamma alltid. Jag vill inte mer att vara det, saknar just nu så mycket närhet. Tänker på honom så mycket, jag måste dra ner mig igen nu. Vi kommer inte bli ett par, om det skulle blivit nåt, då skulle det varit redan nu. Han säger inte heller det själv direkt, att v är bara vänner. Han känner mig , han vet säkert och förstår att jag vill ju nåt mer, att vill inte ge upp allt...inte än. Han tar mig som bara vän, vi pratar inte om känslorna, men de gången vi varit tillsammans, har jag fått nån känsla med honom, att han har också nån känsla med mig, men det räcker inte. Han har sagt tidigare, att hans livssituation är just nu, att han tänker på sig själv nu, att leva. Som han är inte redo att bli ihop med nån just nu. Just nu vet jag inte, om vi kommer att ses nu, att kan ge min present. Han jobbar nu även nästa helg, nu har jag tolkat det, att han ville att jag ska veta, att han jobbar denna helg också, jag förstår honom att han vill ses när han är ledig under helg. Han vill, kan inte ses mitt i veckan. Jag vill inte fråga igen honom nu, om han har tid att ses nu i veckan. Vill inte pressa honom för mycket. Det skulle passa för mig bättre nu, när jag är där när har ingen J. Jag vet inte hur ha tänker ju. Han skriver inte tillbaka heller nu. då vill inte fortsätta att störa honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0