16.oktober

Snart måste åka till skolan. Det är just nu så jobbigt, känner allt går fel. Igår försökte engelska, men det är så himla jobbigt, för att kan inte. Måste nu bara kämpa för det, att få betyg, att få ansöka till hösten utbildningen. Igår var det sista dag att ansöka. Jag ansökte nu första grundlärare, sen hittade två kurser, pedagogik och barn o ungdoms vetenskap. Tyckte att de kan va nytta, om börjar plugga till lärare nu. Sist som ansökte var förskolelärare. Nu kommer ju inte att börja grundlärare, för att är inte klar med engelska. Nu kollade de kurs, och såg, att där har jag stor chans att komma in. Allt i Uppsala. Nu har jag bestämt mig, jag kommer att flytta dit. Men frågan är bara när. Det kommer ta sin tid, när har hittat bostad. Det är min dröm. Jag börjat att chatta igen med killarna, hade igår en kille, som tyckte, han var ok. Men nu när hade pratat med varnadra, nu han svarar ingenting. Han såg ut ganska bra. Men har en kille i Uppsala nu, inte säkert med honom. Och sen en till , som bor i Märtsa. Han är 42 , har en son, halv peru halv indisk. På bilden såg han helt ok ut, men ser inte så mycket. Nu började med honom att smsa. Vet inte om kommer att träffa honom. Jag vill, men jag är rädd, att kommer bli besviken igen, som alltid. Jag måste ta det lugnt. Jag har så mycket att göra just nu, och vill helst inte börja dejta nån. Jag har ekonomiska problem, och mår så dåligt nu oxå. Imorgon kommer ringa till skolan, jag måste få nån svar, att få min 1 poäng. Jag är helt slut, vet inte mer vad ska göra. Hur kommer klara med engelska. och svenska. Det är så himla jobbigt just nu. Jag försökt göra grammatik, och nästan allt är bara fel. Jobbigt jobbig bara, men måste träna mycket nu. Och imorgon kommer jag jobba, Radisson ringde, kunde inte säga nej, för att behöver jobba. Nu kan räkna fyra dagars jobb denna månader, men de räcker inte. Kanske kan jobba minst en dag till, hoppas jag. Nu är klockan nio på kvällen, har suttit här med engelska ca tre timmar, försöker göra mer grammatik, och sen kanske kolla lite högskoleprov också, måste vakna redan kl 5 imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0