31.oktober

I natten sov kanske lite bättre, tills tog i hand mobilen vid klockan halv fem.. Nu har jag ätit frukost, och sitter vid data. Det är dags att skriva klar inlämningsuppgift, och skicka iväg. Har bara sju timmar kvar. Jag varit oroligt nu, att kommer inte klara att skriva, men just nu känner att jag klarar det här, jag måste göra det. Jag börjat se lite ljusare framtid. Det är svårt just nu med min ekonomi, men jag tänker inte lämna nu studier, jag kämpar att få bättre framtid, och det här livet vill jag förändras. Jag har mitt mål , jag har hittat min mål, som måste nå. Det är så jävla jobbigt, att inte ha pengar och att räkna varje öre just nu. Bara att ha mat på bordet, att J ska må bra. Jag tagit ner maten själv nu, äter inte t ex lunch hemma. Skriver ner vad köper, inte mer. Nästa vecka måste klara nu ca tvåhundra kronor. Måste klara det. J kommer äta frukost i skolan, då blir det bara middag för henne. Nästa vecka kommer jobba kanske en eller två dagar nu. Jag måste jobba ihop pengar, nu när få ingen studiemedel. Skulle lämna mina studier, och jobba, men jag vill inte jobba mer på hotell. Jag kan jobba några dagar ,det är ok, inte hela veckan. Måste planera min tid nu bättre. Och aldrig mer att lämna på sista minuter. Måste bita ihop nu, även kommer inte träffa honom i helgen. Tror att han började jobba tidigt, och sen är ledig på kvällen. Sen går han ut efter jobbet kanske, och sen är han bakis imorgon och sover hemma. Så jobbar han på söndag. Jag kan ha fel också ju, men såhär tänkte jag. Just nu vet inte om kommer fråga honom nu redan ikväll eller imorgon , om han har planer. Jag vill inte "hoppa" på honom igen. Men han sa ju att vi hörs i veckan, och att kanske ses i helgen. Vill inte tänka på det. Stängde av mobilen. Vill inte höra inget ljud, när måste skriva. Skit nu har skrivit och skickat iväg min uppgift. Jag är inte säker, att det blir godkänd för första gången, men jag har gjort det i alla fall. Jag gjorde det, jag som ville lämna denna kurs, men som ändrade sig, att känna, att man klarar det. Jag är här att bli bättre, att lära mig nånting. Jag har min mål, som vill nå nu. Jag mår bara så bra just nu, för ca 20 timmar sen kände mig, att klarar inte denna uppgift. Men om man tror på sig själv mer, då klarar man. Jag ska fortsätta att tänka så nu. Det är jobbigt såklart, när man har andra sakerna att tänka. Nu ska läsa mina böckerna lite, och sen hoppas , att pengar kommer fram, då kan ladda mitt kort, och ska handla också nu. Sitter hemma, och är lite besviken. För att kommer inte träffa honom. Frågade redan nu, om han hade planer. Han svarade att han ska träffa vänner som ville ses. Frågade sen om han kan ses bara helger, eller mitt i veckan. Sen svarade han att det är beroende, hur ser veckan ut, skrev att vi kan höras senare, att han ska in i duchen nu. Önskade honom "trevlig helg", han sa "tack och detsamma." Men var glad att han svarade, nu vet jag att vi kommer inte ses nu i helgen. Jag hoppades på det såklart, men han har sina vänner , som kommer ju före mig. De är viktigare. Men när kan jag träffa honom då, jag vet inte. Jag kan inte träffa när har J hos mig. Men samtidigt, han sa, att han vill ju träffa henne, då kanske är det ingen problem, då kan bara säga , att han kan komma hit. Så ingenting att göra imorgon. Jobbar imorgon nu, men efter det, vad ska göra. Passa på och plugga, det är viktigaste just nu, att göra mycket när har inte J här. Nästa vecka har kryssat på Scandic tre dagar, skulle vara glad om kan jobba en dag, men om få två dagar, då kommer inte säga"nej" . Jag måste nu jobba för att få in pengar nästa månad. Nu vet att ska inte åka till Uppsala, nu kan jag ladda kort för mändag. Då kan spara några dagarna. Imorgon kan åka med reskassan då. Idag har inte ätit ingen riktigt maten, vet inte vad ska lagga. Ville köpa pelmeni, men de fanns ingen. Och tänkte göra potatissallad, men han kommer inte hit, nu vet inte om ska göra. Kanske ska göra i ugnen nåt, och sen kan bara frysa in. Det oxå en ide. Hann plugga lite idag, men kanske ska läsa lite idag. Det måste oxå hinna nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0