8.oktober

Igår hann jag inte alls att skriva. Hade mycket att göra. J hade träning, sen kom hem och började plugga. Nu vaknade tidigare, att föröka klar lite för skolarbete. Det var jobbigt, kan inte skriva, förklara. När hade läst en debattartikel, som fick i skolan, att diskutera nästa gång då ville inte alls mer öppna min FB sida. Det stod i artikel om FB. Och det var helt rätt som det skrevs där. Jag har blivit beroende av det, kan inte vara utan det. Hela tiden måste kolla där, och skriva nästan varje dag. Jag visar där bara min positiva sida, glada bilder, skriver bara goda sakerna, men inners inne mår jag dåligt, och det visar jag inte där. Mådde lite dåligt, när läste denna, och undvek helt FB. Hur länge klarade? ca 12 timmar. Nu loggade in, och nu vill inte kolla mer runt där. Det stör helt mitt liv nu. Det tar så mycket tid. Tänkt att radera mitt konto, många som har gjort redan det. Men det kan inte jag göra. Nu har jag kommit till period när känner mig ganska ensamma, och mår inte alls helt ok. Jag saknar nån, vill inte leva mer ensamma, saknar närheten så mycket, att vara älskad av nån. Slutade nätdejta, det gör mig mer illa, mer stress, mer besvikelse, det behöver jag inte nu. Nu måste bara tänka på J, och mina studier. Att börja nytt liv. Det är så jobbigt just nu, när är orolig med min ekonomi. Viktigt att kan betala hyra, mobilen, och elen, och att kan ha maten på bordet. Nu kommer de bli obetalda räkningar, jag har inget att göra, jag har inte råd att betala nu allt. Jag vet inte hur orkar överleva denna månaden nu. Bara att gå vidare, inte titta på bakåt. Nästa problem har jag mer M. Jag vet inte när kommer han nu slutligen att flytta. För mig är det att kommer inte se honom mer här redan i december. Då åker han till Pakistan. Jag håller tummarna, att han tänker inte nu att ta J till Pakistan. Jag har sagt att jag kommer inte betala för hennes resa. Han har inte sagt inget nu. Jag är rädd, att han kommer ta henne, och jag måste hämta henne tillbaka. Men det kostar en hel del för det för mig också. Jag vill inte att hon åker. Det är min mammakänsla som säger, att inte släppa det. Han vill bara göra illa mig, att jag må mer dåligare. Han har gjort redan så mycket illa mig, hur mycket har jag hjälpt honom, att han fick leva ett lyckligt liv här. Allt var tack för mig, och han bara smutsa ner allt. Igår fick min medicin, tog igår två tabletter, att kunna somna i natten. Men det blev inget, jag vaknade fortfarande mitt i natten, kunde inte sova hela natten. Jag vet inte kanske det hjälper inte mig, måste skaffa riktiga sömntabletterna, men det vill jag inte. Måste hitta annan väg. Hemma med J, hon ska sova snart. Och jag ska fortsätta att plugga. Måste rätta till min uppsats, jag visste att det blir inte godkänt. Det var jobbigt, men måste kämpa mer nu. Nu måste hitta engelskaboken, kanske kan köpa det för 200 krona, men det är utan cd. Måste ha den redan på måndag, Tänkte börja redan nu kolla, och inte bli sent med allt. Nu börjar det på riktigt. Nästa vecka är J hos M, då kan plugga lite mer, måste inte skynda hem att hämta henne då. Då tänkte stanna kvar i skolan, eller bara i Uppsala. Kan sitta o plugga i bibliotek. Tar med data. Nu har jag inte använt ca 15 timmar, jag har inte öppnat FB, vet inte hur har klarat det. Men det känns helt ok, att inte hela tiden öppna det, och läsa vad andra har skrivit. Hur länge kan jag hålla mig borta, vet inte. Snart öppnar säkert. Eller nån skickar meddelande. Nu har mamma skickat oxå pengar. Men fortfarande har jag akut situationen. Kommer inte att betala räkningar. Nu måste räkna vilka räkningar kan lämna. Men det kommer påminnelse avgift först, eller inkasso. Men just nu har jag hyra, el, internet, mobil ,o maten som bara måste klara. Och då går direkt nordea lån. Jag vill inte leva såhär nu. Jag vill inte räkna varje krona nu. Det kommer nu bli ingen fest denna månaden, jag bara kan inte. Det är kanske lite mindre för matpengar nu, när J är hos pappa. Imorgon kommer ringa till lärare, jag måste få nån svar av henne nu. Jag måste klara min en poäng nu. Jag hoppas, att kan fixa det snabbt, att jag få studiemedel nästa månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0