18.aprill

Jag har tagit en svårt beslut nu igår. Jag har funderat på det länge nu. Det kommer bli tufft med allt om jag chansar . Jag kommer flytta från Stockholm ...igår pratade om det med bjarne(Kalmar killen), han tyckte det är bra idé att vill chansa. Och skrev också att kanske kommer flytta dit. Det kanske kommer inte bli vi men kan hitta någon annan därifrån . Jag vet inte, det ä för många tankar just nu. Om kommer in till skolan måste hitta bostad o det är inte lätt där,och svårare om man ä student. 
Men har börjat fundera på det. 
Hemma sitter vid data. Skrev klart mitt presentationen nu. Imorgon ska jobba och sen kommer J hem igen, då stannar hon två veckor. Vad ska göra senare, det vet jag inte. Idag har jag tänkt så mycke nu om jag kommer att flytta. Det snurrar så mycket i min huvudet just nu. Jag vill börja nytt liv nu och kommer jag att lyckas med det, jag vet inte, jag vill chansa. Sökte nya vänner på FB i Kalmar, men ingen som skriver ju. Tråkigt. Om kommer nu ta det beslut då måste prata med M om det. Just nu tänkte jag att åka till Kalmar och se runt där lite, sen är det lite lättare att bestämma kanske. Jag vet inte än. Men känsla är att jag kommer att trivas där. Det kommer bli jobbigt i början kanske nu, men om man vill då lyckas man det, tror jag. Men först av allt måste jag få höra att det är ok för M att vi kommer att flytta. Största problem kan bli J, som vill inte flytta. Lättare om man hittar nya vänner först där. Och måste glömma bort just nu det att kommer bli ihop med honom. Han låter ganska skrämmande lite nu. Han sa igår att jag vet inte vem han är för nåt och sa att det får du reda på kanske på hösten. Idag skrev honom och frågade hur det gick, inte bra för att han hade sprungit fel. Och sen skrev vad han gjort mer. Känner att han vill själv att vara vänner med mig. Annars skulle han skriva om det vad han gjort. Om han skulle inte brytt om mig då skulle han inte svarat mig. Jag kan ju ha kontakt med honom. Han kanske kan hjälpa mig, om kommer att flytta. Han kan ge lite tips bara, kommer inte fråga hans hjälp om kommer att flytta nu. Jag slutar nu att dejta på nätet, nu är det slut. Måste börja tänka på mig mer, om jag söker någon vet att blir ledsen och sårad igen och då mår jag dåligt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0