27.aprill

Måndag är idag och är ledig, men snart ska gå hämta J. Hon ska till tandläkare idag och efter det kan lämna henne till M. Det börjar bli tuffare nu. Igår pratade med M om min flytt och han sa "nej" till det. För att han tycker att det blir jobbig för J, att börja ny skola, nya vänner. Men vill göra det så lätt som möjligt för henne. Börjar fundera för det mer och mer och tänker nu att söka bostad redan i augusti. Att få tid med henne att vara där lugnt. Men hennes pappa sa nu" nej". Jag har skickat en mejl till Kalmar kommun, frågade lite stöd vart ska man börja att flytta dit. Nu hoppas hitta nya vänner först, och vill hitta någon som har barnen. Det är svårt att hitta, men det går säkert. Jag ansökte nytt lån och idag kom redan pengar, vill betala min kredit hos Ellos och sen vill betala den lån ca femtusen. Om man kan ha bara en lån och inget mer. Jag måste stoppa att låna mer, och köpa på kredit. Ellos kredit , och ränta är för hög, känns att det kredit minskar inte alls, betalar bara ränta. Ingen ide att ha det. Träffade igår även A, och berättade att planerar att flytta, och hon sa att det är en bra ide, och sen frågade hon vad ska göra med lägenhet och hon kan tänka sig att bo här. Hon sa att hon behöver komma bort från sitt hus några månader kanske. Vet inte hur det allt går nu. Om två vecka har jag varit i Kalmar, kanske hittar redan nu någon ny vän. Vem vet. Jag är osäker om kommer att träffa honom nu, men han vet nu att jag planerar att flytta på egen hand dit, då kanske han vill träffa mig. Jag vet inte, frågade honom men han sa inte "nej" eller "ja", utom sist att vi hörs. Och tänker glömma bort nu denna kille som haft kontakt, det är ingen ide att träffa honom kanske nu. Ikväll ska till föreläsning, hoppas att kommer lära mig lite mer att ta hand om ekonomi. Jag behöver det på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0