En liten stund ensamma

Jag är ensamma just nu, bara några timmar bara. Hon följde med en tjejkompis till kalas. Det känns bra att hon är inte hemma. Hon vill sova över henne men sa att om Jamilia frågar henne, då är det ok att sova över. Imorse gick jag iGEN över gränsen. Jag blev bara så arg på henne att hon kan inte lyssna på mig och bestämmer över mig. Det måste vara slut, för att nu kommer säga henne allt vad ska hon göra nu. Hon bryr inte om ingenting här hemma. Det är bara hon och sin värld. Det måste jag stoppa nu. Det är svårt och jag klarade inte mer att allt min ilska gick över till henne. Det är bara för mycket som händer med allt. Igår färgade mina hår ljus, eller utväxt såg inte så bra ut. Nu provade göra slingor med lingon. Hoppas det bör rosa slingorna. Allt känns bara så hopplöst med att hitta ny bostad. Jag mejlar överallt och anmälen intresse. Men ska börja ringa direkt och fråga hur får man bostad. Jag måste få snart något. Det blir värre annars. Igår kväll tog två tabletter och var mitt i natten som halvdöd, hela kroppen var död, kunde inte somna om igen. Ingen ide att ta två tabletter. På måndag måste gå och lämna järnprov. Och nu skicka meddelande en tjejkompis som behöver att kör henne på morgonen från verkstaden. Ah, vill inte tänka att köra henne nu. Men är snäll som alltid och gör det. Hon vet ingenting om mig nu att lämnade studier. Igår skrev den kille och nu är han igen tyst. Känns lite för konstig, att han vill inte skriva med mig där nu. Här e jag fortfarande ensamma och har inget att göra. Jag vet inte när kommer Jennica hem, men är säker att hon kommer snart. Jag vilade en liten stund och är vaken nu och känner fortfarande ganska seg och ingen ork. Kanske är det vädret, det hade regnat här lite. Jag tänker så mycket på allt just nu. Hur hitta snabbt bostad, idag såg en till annonsen, och mejlade till de. Den ligger utanför Ronneby, men måste göra allt att hitta bostad. På måndag ska jag börja ringa runt nu också. Kanske är det bättre att ringa och måste hitta vänta så länge. Och hoppas att nu nästa vecka kan börja jobba. Jag väntar bara när husfru ringer, hon skulle ringa nu i veckan men det gjorde inte hon. Jag behöver nu det papper. Ah nu är det bara 10 dagar kvar tills jag fyller år. Jag vill inte tänka på det så mycket, vill inte bli ett år äldre. Hahaha då kommer kolla säkert på FB vem är mina vänner och kommer gratta mig. Det är så tyst hemma och så tråkig att vara hemma ensamma. Jag har ju Lisa, men hon sover här bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0