Väntar...

Jag väntar...bara ett samtal, ett mejl , bara ett papper att kan sluta att tänka på det. Men är tyst som i kyrkogården. Nu har jag ansökt mer jobb, även här i Kalmar. Jag vet inte varför här men måste göra det här också nu. Jag behöver inkomst, jag hoppas att jag nappar snart något mer. Jag måste börja jobba nu. Det är så jobbigt att vänta. Jag sitter bara hemma, har ingen ork att göra hemma något. Nu har inte den tjejen svarat inget tillbaka om sin lägenheten, jag tänkte och hoppades redan att kanske har hittar något. Men nej, hon kan inte svara. Vi pratade om det att jag kan åka och kan komma kolla lägenheten och nu hon bara svarar inget. Jag är så trött på såna folk, som säger en sak och sen bara försvinner. Nu är det en kille som hyr ut en etta, han kommer höra av sig nästa vecka nu om han kan hyra ut lägenheten. Det är bättre att kan hitta någon att måste inte mer att flytta. Jag har även den visning och svarade att kommer men nu åker jag ingenstans, har ingen papper. jag vet inte mer vad ska jag göra. Jag orkar inte mer. Just nu vill inte prata med folk, ingen. Vill bara vara lugn, men är inte det, bara stressa sönder. Igår började skriva med en kille från Stockholm och nu han försvann som alla andra. Tog bort mina bilderna också nu på MP, bara några dagar till,sen kan jag försvinna. Igår skrev en kille på badoo, vi träffades i Stockholm men han är bara en vän, han flyttade också hit. Han har sin sambo, och berättade att de fick en dotter för ett år sen. Han bor nära Karlskrona men flyttar till Öland, då frågade honom om han vet någon som hyr ut lägenheten. Men svarar inte än något. Imorse började lite fixa håret igen, en liten avfärgning bara, vill ta bort de gula-orange färg som har kvar. Vill sandblonda hårfärg. Snart har varit två timmar, tror att sköljer bort nu snart. Inte varit på FB ca14-15 timmar, det går bra. Och vill inte heller att logga in där nu. När kommer någon skriva på messenger, vem kommer göra det, säkert Daily kommer snart. Det går bara lite bättre. Skickade mejl att kan inte komma till visningen. Och hon svarade att skicka in anställningsbevis när har fått det att gå vidare om jag få lägenheten hos de, att har anmält många lägenheten. Det finns en liten hopp nu. Men fortfarande är allt öppet. Och sen skickade husfru hem ett paper. sommarjobb, att vilka veckorna kan jag jobba. Kryssade alla veckorna, men känns för mycket. Jag vet inte om hon menade allvar att kan börja jobba nu i maj eller menar att kan börja från juni. När såg brev trodde och hoppades att det var den papper som hade väntat, men nej. Jag måste ta det bara lugnt just nu. Men vet inte hur. Men det blev bättre nu, för att husfru hade fått mejl att jag är nu återanställd. Och nu frågade hon om jag kan börja jobba redan nästa vecka några timmar. På måndag ringer hon. Det känns lättnad nu på riktig att kunna ta det lite lugnare. Och skriver med några nya killarna här på badoo och på MP. Nu måste börja lagga maten även här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0