Sjuk Jennica hemma

Igår blev Jennica sjuk, ont i halsen och feber. Tur att jag är ledig idag att kan ta hand om henne. Idag trodde att hade bokat tvättstuga, gick ner att kolla och nej ...hade igår. Nu missade min tid och fick boka om, nu på tisdag morgonen fick tid. På tisdag blir en dag med Jennica. Vi ska till frisören och tror att kommer klippa kortare hår, inte raka bort håret. Vet inte helt säkert, men tror inte att har så dåligt hår. Vi ska få se vad kommer säga frisören. Tiden går så snabbt nu, snart är det september och Jennica börjar skola. Jag skulle träffa hennes lärare innan men har inte fått någon svar just nu. Första dagen måste vara med henne, inte stanna hela dagen men lämna henne själv. Jag har börjat förändra mig nu på riktigt, har börjat tänka mer på miljö och köpa mer eko, byta ut allt skadlig hemma. Nu börjar även använda eko i köket och badrummet. Det kostar lite mer men vet att det är värt det. Nu fick sälja en till boken , och kanske kan få sälja en till men det kostar bara 50kr, räknar nu varje krona. Bostadsbidrag har jag inte fått än men hoppas att de betalar nu två månader tillsammans och hoppas att det blir samma summa. Vet inte än. Min pengar försvinner så snabbt nu. Jag försöker nu att räkna mer och inte köpa allt men det går inte. Jennica kostar pengar mer nu. Hon behöver nya kläderna men har inte råd att köpa allt till henne, fick köpa nya underkläderna, var på rea. Det är tufft att vara ensamstående men det går att få ihop ekonomi, det är svårt men har ingen val. Bara jobba när det finns jobb. Jag söker annat jobb också nu. Det blir svårare hösten och vinter nu. Men kommer att klara det säkert. Nu ska äta lite lunch och sen ska handla lite, för jennica lite extra kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0