Vad ska man göra på en ledig dag...

Jag är ledig idag och vill inte alls att sitta hela dagen hemma med Jennica, det går inte bara. Igår var hon hemma hela dagen och inget ute. Idag tänkte åka till Wämöparken. Det är också någon fellness festival och säkert finns det folk där. Men måste ta bilen då. Jag har kvar mina bildäck, måste ta ut de och ta upp de. Jag tänkte nu att kanske finns inga många bilar här att kan snabbt passa på , men finns bilar här överallt. Jag tror att vi ska ut idag, på morgonen tänkte städa hemma först. Sen måste även åka och handla. Och min cykeln, vad ska jag göra med den, om det är fel i slangen då måste köpa ny och fixa. Jag vill inte börja ta bilen nu till jobbet., eller köpa busskort. Killarna...skriver med en kille , han är bara så ung och känner att han är inte för mig, men skriver fortfarande med honom. Jag vill ju träffa någon att bli kär i, men denna gången försöker ta det lite lugnare. Jag börjar igen bli orolig med mina räkningar, jag kommer igen att låna pengar, vill inte göra det, men har ingen annan val just nu. Kanske kommer börja sälja Jennicas kläderna lite här. Kläderna som bara står. På tradera, vet inte. Jag har kvar böckerna men ingen som är just nu intresserad av de. Vi åkte till Wämöparken, det var lugnt och fin där. Det skulle varit trevligare om det skulle varit lite sällskap. Men hinner ju hitta nya vänner säkert nu med tiden. Den känsla börjar smyga igen...att hitta någon,,,igen happypanncake. Jag vet inte varför försöker jag, varför fortsätta. Det är lättare att hitta någon på nätet kanske, när man har inte tid att vara ute själv. Jag känner mig lite låst här hemma. Inget liv att vara ute, träffa nya vänner. Bara att vara själv. Jennica är stor men känner själv att vill inte lämna henne helt själv på kvällarna. Hon klarar säkert att vara ensamma. Hon är redan själv när jag jobbar helger. Nu börjar jag bli mer orolig hur ska överleva höst och vinter. Jag måste hitta annat jobb också nu. På tisdag är jag ledig och kan söka lite runt här. Det känns jobbig att tänka på det allt. Men är positiv och vet att jag klarar det fint. Nu skickade Jennica till duchen och måste själv också tvätta håret. Imorgon ny vecka och blir jobb i 5 dagar,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0