Egen tid

Igår fick jag bara lite egen tid och idag också. Igår gick till bio på kvällen, och inget mer. Direkt skyndade mig hem. Det fanns folk i stan men jag undvek helt, ville inte alls se folk. Filmen var lite läskigt, känns lite lugnare att läsa boken. Det var skönt att kunna komma ut lite men lite tråkigt att vara själv. J var med sin pappa och det gick ganska bra, jag såg honom inte så mycket, då pratade vi nästan inte alls. Jag vill inte alls mer att prata med honom, inget mer. Men måste göra det för J. Även fick jobba igår, fick sms på morgonen,det känns bra att kunna jobba. På måndag fick också en extra pass. Snart är det jul. J fick många julklapparna från pappa och från hans s.k fru. Men sa att ska inte öppna nu, att öppna på julaftonen. Hon blev arg men har lugnat ner nu. Nu tänkte gömma bort de. Det känns lite ensamt som vanligt. Varje år önskar jag bara en liten sak, att få vara med någon. Jag minns hur lycklig jag var förra året tills juldagen och sen min hjärta krossade igen....och sen kom D och krossade mina drömmar med, men kom över honom tills sist. Det är fortfarande jobbigt , att vara vänner. Men känns bra att ha honom som vän. Vi pratar inte så ofta nu som tidigare. Ibland kör han bilen och alltid tutar till mig. Nu måste börja lagga min maten, J har en tjejkompis på besök. De ville baka , men nu sade till de och de leker istället. Frågar inte mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0