Städlördag

Idag städade jag hela lägenheten och nu fick även J att städa sin del av rummet. Hon blev sur och arg men till sist hon städade. Det känns nu bättre men hur länge. Hon sov nästan hela dagen nu, och kan tänka att hon kommer inte somna så tidigt nu ikväll. Hennes tjejkompis ska komma hit snart då kan de leka i några timmar. Det känns för mycket just nu när julen närmar sig, jag känner mig så ensamt just nu. Jag hoppas att x ska inte komma hit nästa helg nu att träffa J, jag vill inte träffa honom, vill inte prata med honom heller. Jag tänker så mycket just nu på det allt, allt det resande till honom. Att istället kan spara pengar och kan åka utomlands med henne. Nästa sommar tänker jag åka till Estland minst en vecka ska ta helt ledigt nu, jag måste åka dit. Det blir en dyr resa nu, men känner att måste åka dit. Jag kan inte snart vänta så länge att vara utan sängen, måste köpa snart, madrassen är redan sönder, det är katterna som har gjort det sönder. Jag tror att kommer efter nyår beställa sängen redan. Jag måste ta kredit igen, inget annat att göra. Jag har nu ca 3000kr, vill betala av det först men kan inte just nu för att kommer inte jobba i några månader så mycket att måste spara pengar. Och måste börja spara även för resa nu och kolla hotell i Estland. Om man skulle haft en riktig jobb, utan att vara orolig hur ska det vara. Just nu räknar jag januari och februari de värsta månader när får jag minst lön. Jag vet att kommer klara mig men känns ju svårt att inte kunna känna sig så trygg. Snart måste planera även för jul, julmaten, vad ska jag lagga. Jag har redan tänkt vad jag skulle vilja äta men har ju J också nu och måste tänka på henne. Allt kostar. Förra månader gick maten ca tvåtusen, det var för mycket, om kan dra ner lite den månaden bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0