Efter regn kommer solen

Jag har varit så nere sista tiden nu när x hade stoppat Jennicas flytt. Imorse fick en lång sms att han är på väg att skriva under hennes flytt. Jag svarade att vi kan skriva ett avtal via familjerätten, att vi kan prata när han åker hit. Nu blir det bättre om han börjar inse att ge upp igen, jag vet att det har varit kanske jobbig för honom. Jag vet att han tänkt på det om hon skulle bo hos honom och det klarar han inte. Han har det lättare utan henne. Idag har Jennica klassfest och hon vill gå dit, jag har sagt att mamma vill inte gå. För att jag mår så dåligt med hennes pappa, men nu känner att det kommer bli sista gång för henne att vara med sina kompisar fritt. Nu bestämde jag att vi ska dit. Och måste säga det även till hennes lärare. Det blir svårt att börja förklara det allt nu och vet att de kommer tänka vet inte vad. Allt händer så snabbt. Om en vecka har hon skolavslutning och jag vill att hon ska vara glad under den tid nu. Tiden rinner i väg så snabbt. Igår fick jag räkningen och blev så förbannad för allt. Att börja betala hyra för ingenting. Jag minns att jag var där och sa att har bara studentlägenheten och hon svarade att måste inte betala för det då. Idag tänkte jag ringa och kolla upp det igen. För att jag har inte råd att betala dubblahyrorna. Igår ringde min vän Anja och hon kanske ska åka ner hit och kanske ska hjälpa mig med flytten. Vet inte säkert hundra men hoppas på det. Hon har semester då. Det skulle underlätta mig och Jennica skulle vara glad om få träffa Sara. Idag tänkte ta en löprunda också, jag måste komma ut hemifrån nu lite. Nu har jag bakat klart och snart ska iväg att springa att vara ute och tänka mina tankar lite. I morse ringde till Kalmarhem men de är stängd idag, de har utbildningen. Jag är så rädd att det kommer bli nu att måste betala de dubblahyrorna, jag vet inte hur kommer jag klara det. Just nu behöver jag extra pengar för att behöver köpa till Jennicas rum grejerna som hon behöver nu. Om måste betala då kan inte köpa ingenting till henne nu och vet inte när kan köpa. Jag vill inte sälja bilen, det underlättar oss mycket. Och kan inte gå till socialen heller nu när det blir tuffare igen.Men är stark och klarar allt. Nu tänkte gå till skolan, föräldrarna kan se barnens prov och vill se Jennicas prover, och nu måste berätta till hennes lärare att hon kommer inte fortsätta hösten med andra. Det blir en svårt samtal nu med hennes lärare. Hur ska jag förklara det nu, kommer hon förstå det. Det är bättre att säga det nu, inte som förra gången. Jag sa ingenting till de till jag fick hennes pappas godkännande. Nu är det bara tre veckor kvar tills vi flyttar. Med flytt är allt öppet, vet inte om Anja kommer hit eller inte, men hon berätta igår att kanske hon kan komma hit och hjälpa till. Men blir svårt med barnen här då. Det skulle vara trevligt och tacksam om hon kan åka hit. Jag kommer ju jobba vissa dagar nu, men jobbar ju bara sex timmar, då är det inte långa dagarna. Om hon inte kan komma, har jag hittat två killar som kan hjälpa , men måste betala 3000kr för det. Och känner inte de alls, vet inte. Nu ska gå ut och ladda batterier . springa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0