En dag hemma

Igår somnade tack för halva sömntabletten. Nu känner mig igen så trött och seg. Idag måste städa hemma och sen ville Jennica gå ut till badet. Då måste jag ta bilen dit. Jag vet inte om jag orkar köra bilen. Det känns just nu bara så jobbigt. Nu måste börja tänka på flytt, vem kommer att hjälpa mig. Måste jag ta hjälp från flyttföretag. Det kostar 5000kr, jag vill inte betala för det ju. Det är för mycket. Om kan hitta någon som kan köra släpp och hjälpa bära. Jag vet inte mer vad ska göra. Det känns bara så mycket. Det är bättre att börja packa lite i taget nu. Jag har packat redan en liten del, men finns mycket mer. Jag måste göra något med köksbordet och stolarna, de vill inte jag ta med. Jag gillar inte det bordet, vill ha något finare. Det finns nu så många sakerna som jag behöver hemma, att köpa allt nytt. Jag måste köpa till Jennica skrivbord och hyllorna, och till vardagsrum vill köpa också några hyllorna. Jag kommer inte jobba nu så mycket i juni, bara några dagar kanske, och få inte så mycket a kassa heller nu. Men vad ska jag göra. Inget att göra. Idag var vi i stan. Det var nationaldag och tänkte att kan vara ute lite, samt fixade hennes mobilen nu.Jag betalade för det 900 kr, det är bara jag som betalar, hennes pappa tycker att det räcker med hans underhåll. Han är helt sjuk, han vet inte hur mycket jag betalar för henne, allt. Men bryr inte om honom inte alls. Jag tänker inte göra ingenting mer för honom. Nu är vi hemma och ätit ute också. Allt pengar är nu borta, väntar att det kommer skatt och den mobilersättning. Men måste spara allt pengar och se hur klarar och gör med flytt. Det blir så svårt. Nu är jag ledig ganska mycket och tänkte att kan börja packa ner redan nu grejerna. Samt måste skaffa mer kassarna nu. Imorgon är jag ledig och ska fixa ams, a-kassa sakerna. Jag hoppas att f¨å också nu a-kassa. Det blir bara lite pengar, men behöver varje krona just nu. Om två veckor kommer jag vara några dagar ensamma, då kan bara ta det lugnt. Vet inte om ska jobba när Jennica är med pappa. Men tänker ta det bara lugnt och vara själv. Tänkte gå till bio kanske. Igår kollade om det kommer någon bra film. Nu ska ta en dusch efter hel dag i stan och efter städning, sen ska fixa mina naglarna.
Jag vill ta det lugnare på FB men kan inte. Hela tiden tänker att jag ska inte logga in nu ett tag men nej , det går inte. Hela tiden fortsätter att vara där. Jag har försökt att radera appen många gånger men alltid laddar ner igen. Jag vill inte se honom just nu men kollar hela tiden. I lördags hade hans mamma lagt upp några bilderna och på en bild var han med henne. Det gör ont just nu så mycket. Jag vill inte tänka på honom men det är jobbigaste just nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0