En varm söndag

Det är igen en för varmt dag. Söndag. Idag ska städa hemma igen och sen måste packa sakerna. Tiden går nu snabbare. Igår pratade med Jennica, hon var ledsen och ville inte mer att vara där. För att andra hade blivit arga på varandra. Hon ville gå till pappa. Men sen hon hade lugnat sig. Och är orolig att kanske ska åka och hämta henne. Nu åker Anja iväg för några dagar. Hennes man skulle tagit hand om barnen, hon sa att det skulle inte varit några problem, att de klarar sig. Nu berättade att han blivit "sjuk" och hon kommer inte lämna de hemma, och nu vill att Jennica ska till sin pappa under de dagarna. Men vet att han kommer inte vilja ta henne. Han kommer säkert säga att ja men känner honom nu och ser att han vill inte. Jag vet inte hur det blir nu, jag hoppas att hon kan stanna där för några dagar. Jag vet redan att snart kommer en till arg sms , Jag vill bara just nu att kan flytta härifrån och ta det lugnt. Det blir en jobbig veckan nu. Måste packa nu sakerna som kommer inte använda nu. Även mina kläderna kommer jag börja packa nu. Imorgon har tvättstuga också nu. Nästa vecka ska meddela denna tjejen om tiden nu, att kan få nycklarna. Jag började kolla nu lite möbler och hittade en fin skrivbord till Jennica, kan beställa på nätet. Det är dyrt men var på rea, och ser fint ut. Jag vet inte bara hur ska beställa den nu. När, att slipper betala extra för kvällen. Jag ska få se hur jag ska göra det nu. Idag hann jag lite städa hemma och packa lite till. Men det finns mycket kvar att packa just nu. Jennicas grejerna har jag packat nu allt, och började packa lite hemgrejerna också. Köket blir svåraste att packa nu, hur ska packa att det är lättaste att packa. Kläderna kommer packa nu bara i svarta säckarna. Kök måste packa kartong och kassar. Det kommer bli tufft nu i början den första vecka. Nu pratade idag med Anja och Jennica ska inte till sin pappa. De ska åka kryssning. Hon bokade , så hoppas att de kommer klara sig fint nu. Tiden går fort. Jag börjar bli orolig hur ska jag köra till Stockholm nu. Det blir min längsta resa dit då. Och det kommer vara minst 5 timmar i bilen. Men måste hitta kattvakt till Lisa också nu. Idag städade och packade och sen började jag gråta och allvarligt. Det blir jobbigt nu med flytt och allt göra själv ensamma. Min vän kommer ju på tisdag med lastbilen, men känner fortfarande att jag är ensamma Nu har jag duschat, tvättat håret och smörjade mig med bus. Jag skrev min Daniel, den som känner längre. Jag skrev bara- hej, hur är det med dig, hoppas allt bra. Han har börjat bli så tyst nu på FB. Jag minns honom mer aktiv, och gillade mina inlägg och sånt , men nu är det tyst i hans sida. Han måste vara uppdagen helt nu med sin flickvän. Jag väntar inte direkt svar nu av honom, bara är trevlig och skrev honom. Tiden går och nu börjar jag tänka på den andra D nu, i lördags jobbade inte han. Kanske har han semester. Vet inte. Jag vil inte tänka nu om kommer att se honom. Vad tänker han nu? Att jag addade honom på FB? Men han hade val ju och han ville då själv att bli vän, då är det ingenting. När ser honom då måste vara lite lugnare nu, jag pratar inte med honom direkt nu. Ah nu ska kolla fotboll och ladda mobilen med data.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0