Jag är ledsen

Idag är jag ledsen...Denna kille svarade igår kvällen och han lovar ingenting. Han tänker praktiskt , det vet man inte hur länge kan han stanna kvar här tills ny hyresgäst kommer in. Och skrev att han fick erbjudande till Karlskrona. Det är svårt att inte veta hur länge man kan stanna. Jag förstår honom helt. Jag skrev honom hur jag planerar flytta, och skrev att håller tummarna för honom att han ska få lägenheten. Han skrev att han lovar inget just nu. Det var därför han ville inte komma kolla lägenheten. Men svarade till sist. Nu tror att han skriver inget tillbaka. Vad ska han svara mer. Nu måste jag vara beredd att betala de hyrorna själv. Det tar allt min inkomst, varje öre. Nästa månaden klarar inte betala denna hyra i tid. Jag vet inte hur det kommer bli nu med alla mina räkningar. Och Jennica har skolavslutning och ville äta pizzahut. Och måste fortsätta med bensin nu i början av juli. Jennica vill inte vara där när jag kommer jobba där. Det förstår jag helt. Men tänker nu när jag jobbar varje gång packa ner sakerna att ta med i bilen. Det underlättar lite grann i allafall. Det blir en jobbig period nu på riktigt. Hur ska det allt gå till. De vet inte jag. Nu kollar upp på nätet flyttfirmor, och en ringde redan. Den kostar upp till 17000kronor. Det visste jag att det kostar, men trodde inte att så mycket. Just nu har en firma för 5200kronor. Om inte hittar någon annan, jag tror inte att kommer fråga de killarna. Jag litar inte på de. Och har ingen annan val just nu. Jag tänkte nu kolla upp de firmorna, och helgen ska ringa till Anja och fråga henne, men tror inte att hon skulle åka hit. Men vet inte hundra %, och är rädd om hon säger att hon ska komma och sen kommer något IGEN, då är jag ensamma. Nu är det bara två veckor kvar tills jag få nycklarna. Det 'är bättre att fixa datum för flytt redan nu, då slipper jag tänka senare på det.Nu såg att denna kille läste min meddelande. Vad skulle han skriva med till mig, han skriver inget mer tillbaka nu jag vet. Nu kollar igen flyttfirmor, väntar om får något mer svar. Jag lade upp på FB inlägg om flytten som kan kosta upp till 17000kr, tänkte att kanske någon som läser och har bättre tips. En arbetskollega tipsade om bohagsflytt via arbetsförmedlingen , men kollade att det togs bort förra året. Jag är optimist och kommer hitta någon bättre lösningen. Jag måste nu kolla upp att hitta någon som kan hjälpa mig.
Det ringde en kille som söker lägenheten. Han hade. fått mitt nr av Pelle, den kille som jag skulle träffats men han backade. Jag trodde inte att han kunde vara så snäll och ge mitt nr till någon. Jag skrev honom och sa att det var så snällt av dig men kunde inte hjälpa din vän. Nu måste jag acceptera det att betala minst två månader för ingenting. Den kille som var intresserad av hoppade också av nu, han lovade inget nu. Jag måste nu vara starkaste tjejen och klara de månader nu själv. Det är så jobbigt och orättvis. Jag trodde inte att det kunde hända med mig. Jag hade mina planer och drömmar att kan börja köpa nya möbler som behöver och nu kommer det vara utan möbler och kaos hemma. Bara andas ut och ta det lugnt. Jag är stark och klarar det allt. Det blir bättre snart jag vet och känner det i min själ och hjärta. Good things will happen soon 
Jag tänker på Pelle, varför han lämnade ut mitt nr. Varför han gjorde det, han skulle frågat mig först men det gjorde han inte. Sen skrev att han hade synd om mig. Han vet ingenting mer om mig, och det är bättre att det ska bli så. Han måste radera mitt nr, nu för alltid. Jag har kvar båda hans nr nu, men minns att skickade till hans jobbnr. Men det var snällt av henne att han ville hjälpa mig. Jennica börjar bli på riktigt så jobbigt nu, hela tiden bara jag och min värld. Hon tänker bara på sig själv, så lätt blir hon arg. Och det är svårt att bota bort med. Hon måste lära sig att inte bli för arg så lätt. Nu ska fixa min bus innan det är dags att gå lägga sig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0