Jennica sista dag i skolan

Idag hade hennes sista dag i skolan, skolavslutningen i kyrkan. Hon hade presenter till sina lärarna. Efter det åkte vi till Växjö till Pizzahut. Det var jobbigt att köra dit, kände inte vägen och blev stressad mycket. Men kom hem tryggt. Imorgon ska Jennica till sin pappa. Jag vet inte om han kommer ta henne nu från Kalmar eller åker jag till Öland. Han skrev att han kan ta henne härifrån men måste vara vid stuga senast klockan 18. Nu har inte hört ingenting mer om honom. Det skulle vara lättare om han kan ta henne nu härifrån. Då kan jag ta det själv lugnare. Jag vet inte vad ska göra då när är ensamma. På söndag ska till Karlskrona, har den personalmöte och sen ska åka båt i två timmar. På måndag ska till stranden, tror jag. Jag såg mitt schema och det se ut såhär. I juli ca 22 dagar, och ledig är nästan bara en dag i rad, bara en gång hade två dagar i rad. Det blir så jobbigt, om ville åka till Stockholm. Då kommer det bli i augusti istället. Nu finns det några nya som var intresserad av lägenheten. Så hoppas att jag hittar någon som kan hjälpa mig nu. Jag vet inte än hur ska jag flytta. Jag tror att är tvungen att anlita flyttfirma. Jag litar inte på de killarna. I morse fick jag en till firma. Det är 995 timme, två män, ingen extra kostnaden för bensin, som jag fattade. Kanske ska kolla upp den, vet inte. Imorgon ska ringa till Anja och fråga henne om hon har tänkt på det , om hon kan åka hit. Det blir jobbigt med flytt ensamma och nu när har inte råd att betala hyra dubbelt. Jag hatar det hela just nu. Men måste vara starkt nu med det.
Jennica packar sin bagage, hon tar den stora bagage, och tycker hon packar för mycket. Jag berättade att hon kommer vara borta bara två hela dagar inte mer sen blev hon ledsen. Det förstår inte jag varför hennes pappa kan inte ta henne mer. Men har förstått nu att han vill inte själv ta henne, han har inte tid för henne mer. Nu har hon sin "tjej". Jag vill inte träffa henne, hon ser bara ut som en "hora". Jag vet vad han hittade hos henne, bara tuttarna som suger för honom. Men bryr inte om de. Imorgon lämnar bara Jennica och sen tar underskrift och sen bara försvinner. Jag vill inte se honom. Jag läste min blogg igår och läste när jag skilde mig. Det var en jobbigt period i mitt liv, jag mådde så dåligt efteråt men mu efter 5 år ser jag vem han var och han var ingenting för mig. Det finns andra för mig ute som kan ge mig mer kärlek vad han kunde ge. Jag ör så lycklig att jag lämnade honom för gott. Men var för snäll för honom. Om kan börja nu mitt liv. Nu blir det ett ny kapitel i mitt liv. Allt ibörjan, det blir tufft, mycket tufft just nu de närmaste månaderna. Men vet att jag klarar det allt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0