Onsdag

Det är onsdag och nu har jag mycket att göra på riktigt. Jag måste packa nu nästan allt som jag inte behöver. Det är svårt att fixa allt, och sen hittar man inte vad man behöver. Jag måste ta en sak i taget nu. Planera . Först tänkte jag gå och köpa värktabletter, och frimärke. Jag ska ta cykel. Det är jobb imorgon och måste packa jobbkläderna nu, att har de där nu. Igår mådde så dåligt bara, kunde inte äta, huvudvärk, och sen spydde. Men sov sen, vaknade med en liten huvudvärk bara. Jag tror att det är stress och oro nu med stress. Jag måste ta det lugnt nu. Jag skrev idag lite med Jonas, om han kan ta Lisa. Han sa att det var ok, då har fixat kattvakt för henne. Det är lättnad. Och helt plötsligt svarade Daniel, han skrev att han mår bra och frågade hur är det med mig. Jag svarade att mår bra, och att börjar flytta imorgon. Jag vill att han blir lite intresserad av nu vart ska flytta eller fråga om behöver hjälp. Han läste inte nu den sista meddelandet. Nu skriver med Pelle, det var han som skrev nu först. Och han var här....han skulle kolla bara mina möblerna, hur ska jag packa de osv. Ja han kom och det hände något mellan oss. Han ville det lika mycket som jag. Jag har inget att förlora, jag är fri och vet vad jag gör. Jag var helt säkert att han kommer inte mer att skriva men när han gick han skrev sms. Nu var ute och köpte värktabletterna också och skickade brev till M. Han smsa och frågade när ska jag komma hämta Jennica, att han vill göra med henne något innan dess. Nu tänker han att göra med henne, han är helt sjuk. Att inte ha henne, han bara vill inte ha henne. Han klarar med henne bara i några dagar och det är allt. Och sen skrev med Daniel, jag skrev att om han har semester, han sa att nej. Då skrev att vi kan ses kanske om han har tid över, och han svarade att han är efter jobbet hos sin flickvän i Ronneby och inte hemma så ofta. Att han kan inte lova än inget. Jag svarade att det är lugnt, att vi kan hålla kontakt här och hoppas att ses nån gång. Så att han har redan nästan flyttat in till henne. Det gick lite snabbt, tycker jag. Men det är han som känner själv, och tror att de riktigt kära i varandra nu. Ingen ide att pressa honom nu, han har bara inte tid mer för mig eller för någon annan nu. Han är uppdagen nu. Livet går vidare nu. Jag är inte arg eller besviken på honom, vi är fortfarande vänner och det räcker. Jag r glad för hans skull att han hittade nu någon, men de känner varandra länge redan. Jag måste fixa hemma, men har inte mycket ork just nu. Jag hann fixa frysen och nu tvättade fläcken på soffa, tänkte börja packa nu i köket också grejerna som inte använder. Nu är det kvällen och sitter här. Jag var lite i stan, tog de sista bilderna. Och det regnade så mycket att blev genomblöt när kom hem. Jag vet inte hur ska packa grejerna imorgon, att det är lagom, vad ska packa med. Det är mycket att tänka på. Imorgon är det jobb och sen nycklarna. Skit, tänker på Pelle nu...vet inte varför. Varför gick jag så långt med honom nu idag, han ville det lika mycket som jag. Vad tänker han själv nu om mig, jag vet inte. Men håller kontakt med honom nu. Kanske ska skriva honom imorgon eller på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0