Sista dagarna

Det börjar bli mer och mer jobbigare nu. Imorgon tänkte jag ta en sista promenad i stan på kvällen. Idag måste fortsätta att packa sakerna, och tänkte börja städa lite också. Eller tänkte att tvätta fönster i Jennicas rum. Och kylskåp, det är jobbigt att smälta frysen, minns att det funkade inte helt sist. Idag tänkte kanske fixa lite håret, tror att hade kvar lite lingon. Kanske ska färga håret med lingon igen. Ikväll har även tvättstuga, tänkte tvätta alla kuddfordal nu också. Ah nu kom ihåg att måste ta bort även fläckar från soffa. Det måste jag hinna göra idag. Jag känner lite att jag är lat, jag orkar inte göra allt. Men måste göra nu allt detta. Hann inte så mycket idag heller, måste lämna allt på sista dagen. Idag hann smälta kylskåp, och slänga gammalt mat. Just nu försöker fixa tvätten men fick huvudvärk, vet inte vart det kom. Helt plötsligt, och har inga tabletter hemma, tänkte att ska cykla och köpa, men nu började må så illa också. Jag läste att lavendelolja kan lindra och provade den nu. Hoppas det hjälper. Jag skrev nu till Pelle, att om en vecka ska han vara här. Han svarade att han inte glömt bort det. Vi skrev lite men inte så mycket. Jag vet att det blir något annat mellan oss nu också och han vet det själv. Jag tycker att jag ska ge den chans till honom, sen får man se vad händer. Jag har inget att förlora nu med honom. Jennica åker nu båt, pratade med henne och hon mår bra och är glad nu. Jag vet inte hur skulle det varit om hon skulle varit här nu. Hon skulle inte haft så roligt nu. Men nästa helg ska åka och hämta henne nu. Nu är det bara en dag kvar när jag få mina nycklarna. Måste planera nu med mina sakerna att inte packa för mycket på en gång. Första gången tänkte ta lite kanske. Sen på fredag på morgonen kan ta mer. På fredag kommer jag stanna redan där, och sova där. Det känns så skönt att äntligen få vara i nya hemmet. Sen blir det bara jobb. Jag vill bara vara redan där att inte mer tänka på den här lägenheten, men det kommer jag göra. Jag vet att det kommer vara svårt att sova nu säkert. Men det blir lugnare snart säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0