Sista vecka i Kalmar

Nu är det sista vecka här i Kalmar.Det finns vissa känslorna som är svåra med allt flytt. Jag är glad att äntligen kan jag flytta härifrån och börja mitt nytt liv. Jag kan börja leva. Men blir jobbigt i början nu så mycket. Jag behöver så mycket att handla och kan inte köpa. När packade igår såg jag alla mina grejerna och har ingen plats, ingen förvåning nya hemmet att allt kommer bara ligga där nu. Jag väntar fortfarande min ersättning från a -kassa och har inte än fått någonting. Idag ska mejla de och frågar då direkt. Jag måste få nu min pengar, jag har inte råd att betala hyra här. Jag måste vara lugn och inte stressa nu. Igår svarade inte D tillbaka.Jag visste att han kommer inte svara direkt, jag vet inte om han kommer göra det idag eller senare heller. Kanske skriver han inte tillbaka. Jag skickade meddelande till A-kassa men läste nu närmare vilka villkor det gäller att få ersättningen. Det ser inte ut så bra för min delen nu. Jag gick i skolan, det måste finnas andra villkor för det. Om de räknar nu min inkomst före skolan då kommer jag inte få ingen ersättningen. Jag läste att man måste jobba minst 80 timmar i månader att ha rätt till ersättningen. Efter det börjar bli orolig att få ingenting nu. Då har jag ingen annan val att sälja bilen, och gå till socialen att klara mig. Jag vill inte göra det men måste göra det att överleva om jag får ingen ersättning från a kassa. Idag har packat lite till sakerna nu, och det börjar bli kaos hemma. Alla sakerna ligger här och där. Nu började packa ner även mina kläderna. Det är bättre att packa varje dag mer och mer nu. Men känner att börjar bli stressad varje dag nu mer och mer. Nu är det bara två dagar kvar. Jag försöker nu att inte handla mer mat hemma, äter det som finns hemma nu. För att ingen ide att köpa något nytt som man inte äter upp så snabbt. Tiden går bara så snabbt nu. Jag måste planera nu genom mycket hur ska packa grejerna, jag kommer inte kunna ta allt. Det blir inte lätt att ta allt nu. Kanske kommer lämna just Jennicas grejerna hem och ta med med flyttbilen. Vet inte. Jag tänkte köpa den sak att ta med cykeln men nu känner att ingen ide att köpa den nu. Jag kan gå till jobbet nu när jag flyttar. Det är inte så långt, om det regnar inte såklart. Men har bil ju, men vill helst spara bensin nu. Snart är det fotboll nu på tv, och den kommer jag kolla såklart. Så sugen att baka en kaka nu Jag börjar bli ledsen, jag började gråta nu igen. Det känns för mycket nu att kommer flytta nu och hoppas innerst inne att kommer stanna nu. Jag trodde inte att kommer flytta närmare till havet, jag hade ingen aning att vi kommer flytta vidare. Jag vet att det blir bättre för mig och för Jennica nu. Att vi kan börja nu ett liv, men allt från början nu. Bara ta sakta, en sak i taget. Det är tufft att ha allt på en gång men det blir bättre. Jag vet att det blir jobbigt nu när jag få nycklarna. Jag tänkte köpa en present till henne, denna tjej, Det är tack för henne att jag fick lägenheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0