Sjuk hemma

Idag blev jag "sjuk hemma". Det känns bara så att klarade inte att gå till skolans praktik och skickade sms. Det känns så tufft med allt just nu den sista veckan i skolan med de två olika kurser. Jag tänkte fixa texten under helgen men gjorde inte så mycket. För att ville ge tid för Jennica, jag kan inte lämna henne för länge ensamma. Igår var vi ute med bilen två gånger, och känner mig lite mer tryggare. Men såg själv att gjorde lite fel när körde, och lärde mig vilka fel jag gjorde. Sen blev för stressad när andra bilister började tuta eller köra förbi och titta på mig med arga blicken. Men tog det lugnt och fortsä'tte när kände mig trygg igen. Det hände inte att jag stoppade hela trafik i allafall. Nu såg även att någon hade parkerat bredvid min parkeringen. Det blir lite svårt att parkera nu bredvid andra bilen, men det ä'r bara att lära sig ju. Jag vet att jag kan. På onsdag ska byta däck i bilen. Det går bra med det också att köra dit. Jag kan det. Jag är lite för försiktig kanske men allt är början. Jag tänkte snart när kan köra bättre då kanske kan köra någon dag till Karlskrona med Jennica. Kanske fira mig där med hel dag. Vet inte. Jag tänker mycket på Jim nu när har gjort slut med henne. Det känns så jobbigt och det var han som gjorde illa mig, det var inte mitt fel. Jag vet inte hur han är nu, jag vet att han är arg på mig och hatar mig mycket just nu. Han måste förstå själv att det är han som har problem med henne, att han söker någon utanför. Samtidigt känner jag stolt över det att kontaktade henne och berättade om oss. Det händer inte ofta med andra som kanske har samma situationen och är säker att även hon är tacksam för det att jag kontaktade henne. Hon skrev ju sist - tack för info. Nu måste stänga av allt och skriva klart min text. Jag måste skicka in den innan kl12 idag. Klockan är elva och skrev klart min text och skickade in också. Samt skrev till läraren att återkommer med den underkänt texten när har varit hos studieverkstaden. Nu vet hon iallafall att jag är på vägen att göra något. Idag fick jag ett mejl och fick komma till visningen av lägenheten. Men det var en etta och svarade att har inte möjligheten att komma till visningen. Nu känns det allt lite konstigt , vad ska jag göra. Om jag ska flytta eller inte. Det är ett svårt beslut nu. Men måste bestämma nu hur ska jag göra. Det kan hända att kommer bli av med Jennica om kommer flytta igen. Det kommer inte hennes pappa att godkänna, det tror inte jag. Jag vet inte. Det är ju mer lugnare i Karlskrona men längre bort från allt. Jag vet inte. Men måste ta ett beslut nu snart. Om jag vill fortsätta med studier kan ah bo ju där och pendla , men samtidigt tänker på blir ju jobbigt att pendla. Vet inte vad ska göra. Jag måste stanna nu någonstans. Nu anmälde två till lägenheter där, hoppas att få komma till visningen. Det känns att det kommer ganska snabbt till visningen. Ikväll pratade med Jennica om det , att kanske kommer vi flytta och såklart blev hon så ledsen. Men det var bättre att säga nu att hon vet att det kan hända, men inte säkert. Jag måste ju tänka alla varianter innan jag tar det slutliga beslutet. Och måste ju prata om det med hennes pappa som kommer igen hoppa på mig nu kanske. Jag vet inte , han kommer inte godkänna hennes flytt kanske nu. Jag vet inte än hur ska jag göra det nu. Om hon kan stanna hela juli hos pappa. Igår började skriva med en kille men har problem som tar det allt allvar redan i början. Men måste ta det lugnare nu med detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0