Solig tisdag

Imorse lämnade Jennica till fritids och sen var ute och sprang lite, bara tre km blev, orkade inte mer. Jag fick mejl att de räknar även studiemedel som inkomst , men då kan söka bara 1a, måste ha extra inkomst om vill söka större. Nu sökte en etta , då har någonstans att börja. Idag ringde och jag kan få börja jobba i maj men bara som extra. Jag klarar mig en månad i skolan, hoppas jag. Jag vill behålla lägenhet så länge jag kan nu. Om jag får nu lägenhet, då är det lite lättare men nu är jag i allafall på väg. Det blir igen en jobbig period men det blir bättre med allt. Jag vet det måste bli bättre nu. Och nu måste skaffa mig böckerna såklart för att har inte handlat än. Det blir igen extra utgift men kommer sälja de snart ju, då är det inte så allvar än. Nu ska äta lite och sen ska dra mot stan. Jag bokade tid till frisören, och måste köpa nya solglasögon nu. Jennica gjorde sönder mina, jag beställde ett par men de kommer om en månad. Nu är det kvällen och sitter bakom data. Jag kollade kurslitteratur och vill inte börja köpa allt nu, skickade mejl via blocket, kanske kan lite billigare. Jag var hos frisör, och är så nöjd med lite kortare hår. Det passar för mig, jag kan fortfarande göra lite olika frisyrer, inte bara öppet hela tiden. Och bokade tid att fixa ögonbryn också nu, om ca två veckor fick tid. Jag ska bli nu snyggare, vill ju se finare ut. Nu tänker bara på det, hur blir det att söka bostad, och hur går det visningen nu. Om ca en vecka kommer jag åka, det blir bra jag vet. Jag hoppas såklart att jag får, men är orolig att det räcker inte mer mina inkomst nu. Jag ville prata med Daniel om det, han har alltid att säga, han lyssnar mig, han förstår mig. Men vill inte skriva honom, vill vänta med detta. Kanske kommer skriva under helgen, men då har Jennica ...Alla andra killar har jag redan kunnat kasta ut i min huvudet. Ah nu skrev honom om han har tid lite över. Men har ingen aning hur ska skriva honom. Han vet inte än att planerar att flytta dit. Vi bara skriver, inget mer. Att han ska inte tänka att jag är helt galen, han har ett god hjärta och han kan säga vad han tycker. Och jag hoppas att han kommer inte fråga nu om vill flytta för honom. Nej, det kan han inte börja tänka. Nu vänta som en galen när han svarar. Jag vet att han är uppdagen just nu säkert. Säkert att han tränar eller något annat. Nej, försöker inte tänka på honom så mycket nu. Men jag kan inte göra inget om jag känner fortfarande något pirrig med honom. Jag vet inte vad händer om vi kommer att ses igen,hur kommer det vara. Jag vet inte, men vi har bestämt själva att vara bara vänner, inget mer. Det känns fortfarande så jobbigt, om man vet inte om man får bostad eller inte. Hur kommer det bli om några månader, när jag har börjat jobba. Jag vill inte tänka på skolan, inte alls. Jag ska få se hur kan jag nu börja jobba. Det kommer bli ganska ofta under helgen då. Jag sa ju också att kan börja jobba redan nu. Kanske kan jobba redan i aprill. Men måste fortsätta med skola så länge nu.
Jennica somnade i min sängen, hon ville igen sova hos mig och jag kunde inte säga nej. Jag sitter själv i vardagsrummet och började helt plötsligt gråta. Tårarna bara började rinna. Jag vet inte vad ska göra , jag har redan bestämt men gör jag rätt. Det blir igen en jobbig period, nu ä jag rädd om det lägenhet. Jag går till alla visningar såklart, men väntar inte nu att jag får någon av de. Om jag vet att jag får något då kan jag ta det lugnare. Och så tänker på alla de killarna. Särskilt sista tiden när jag har dejtat. Det gör bara så ont just nu. Och att jag vill skriva/prata med Daniel igen. Jag såg precis att han läste min meddelande men svarade inget tillbaka, vet inte om han skriver snart eller inte. Jag får inte störa honom för ofta nu. Han tänker kanske att vill ju träffas igen. 
Nu ä det bättre att gå lägga sig, han skrev inte tillbaka då har inte han tid. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0