Sömnlös och trött mamma

Nu har jag kommit fram, nu har jag tagit beslut och det kan inte jag mera att ändra. Det är mitt liv och jag känner att jag går mot väggen om jag tänker inte på mig själv, min hälsa, mitt liv. Jag vill ha tid med Jennica, vill inte mer att hon måste vara ensamma hela tiden. Nu kommer hon vara det nästan hela påsken, imorgon sa att vi ska gå ut och det ska vi göra. Jag kommer att lämna mina studier, känner att det går inte vidare, försöker klara de sista uppgifterna, vet inte om ska gå onsdag att börjar ny kurs, vet inte. Jag har ingen mer motivation kvar, jag vet inte hur det kommer vara om en vecka, om en månad. Men det allt betyder att vi kommer att flytta härifrån redan under sommaren. Jag vet inte än när kommer hon vara hos pappa. Jag kommer inte säga om det inte med honom nu. Det är slut, han kan inte mer att styra mitt liv. Han har sitt liv, vi har vårt liv. Jag vet vad är bäst för henne. Igår skrev lite med den killen i landskrona, han förstod mig och låt honom gå, han önskade mig lycka till men sa att kommer vara just nu ensamma att mår bättre utan att träffa någon, och han skrev att han hoppas att hittar rätt för mig. Det har varit jobbigt nu när tänker bara på killar och kan inte leva mitt liv. Nu blir det bara jobb, måste hitta nu jobb. På tisdag ringer och frågar om det finns möjlighet att börja jobba redan nu. Jag hoppas på det såklart. Det blir pendling i början just nu. Jag skriver med min väninna och hon har samma planer med sina studier, att det går inte heller med henne. Allt motivationen är borta. Jag vill gråta ...det är så himla svårt med allt. Men vet att det kommer bli bättre.... Nu försöker skriva lite min texten, mitt mål är att skriva klart det under helgen nu. Nu har jag skrivit bara lite, men känner att det räcker inte alls. Jag vet inte, känner att har ingen motivation för det. Jag vill inte mer. Jag vill göra något annat, vill leva livet, vill vara lycklig men är det inte just nu. Jag känner mig så omotiverad just nu. Det blir bättre, jag vet. Imorgon ska ta Jennica till Giraffen,ska vara där under dagen. Det kan bli en tjejdag för oss. Det behöver vi, kanske ska köpa till henne någonting fint. Jag vet inte. Jag känner mig så trött, orkar inte göra något hemma. Hela tiden bara stress och stress, måste stryka hennes sängkappa som beställde men orkar inte det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0