2.maj

Måndag har börjat och suttit bakom data nu en timme, har anmält ams mina sökt jobb. Jag måste skicka in mina papper nu till alfa kassan senast den 16. I helgen ansökte jag hotell a -kassa. Jag måste ringa dit och fråga hur ska jag göra den byte, om det går att göra. Kanske kan får lite mer pengar via de. Jag vet inte, bättre att ringa nu. Och sen måste ringa här olika bostadsbolag. Jag tänker ringa till alla nu och fråga efter om de har något. Jag vet inte hur ska göra det allt. Jag vet inte mer vad ska göra, så rädd att bli bostadslös. Jag måste ha borgensman att få någon bostad, det går inte utan. Kanske är det överallt så nu. Igår ringde Andres på kvällen , den Örebro killen. Det var trevligt att prata med honom nu lite. Nu ringde i morse nästan till alla bostadbolag och det hände inte så mycket. Men hittade några lägenheter och ringde till en och sa att jag försöker anmäla en lägenhet men det går inte att anmäla. Då fick svar att nästa måndag är det visning att kan kolla lägenheten. Sa att ok, kommer. Men läste igen de att man ska ha fast inkomst, inkomst minst 3 x hyra, om inte måste ha borgensman som har hyra 5 x hyra. Jag fattar inte att det måste vara så höra kvar, det är omöjligt att få någon bostad. Men tänker åka dit och kolla iallafall. Efter den samtal började alla tårarna bara rinna, och har varit så några timmar, när jag bara gråter. Jag vet inte vad ska göra, nu börjar det kännas omöjligt att få någon bostad, och bara väntar när kommer brev hem att M¨ÅSTE flytta ut härifrån. Jag är så rädd för det att bli helt bostadslös. Jag vill inte flytta innan jag har ny lägenheten. Nu har sökt även via blocket, har ingen annan val. Kanske hittar något, vet inte med det är säkert bara andra hand. Jag har mejlat mer och visat intresse om lägenheten men hur sjutton ska klara allt detta. Jag börjar tappa allt hopp snart att går sönder helt. Om det fortsätter såhär nu. Nu är Jennica hemma, vi cyklade lite, det var skönt att vara ute lite. Imorgon ska jag jobba fick sms och svarade att jag kan jobba. Jag tänkte fråga om jag kan jobba på fredag kanske mindre timmar. Då åker jag och kollar lägenheten också. Vet inte, men har den känsla att det kan bli mitt nytt hem. Att nu kommer det bli förändringar. På riktigt. Jag vet inte om jag gör rätt val. Det ligger utanför Karlskrona ca 4 mil, jag har bil och har ingen problem att ta mig till jobbet. Det skulle ta halv timme till Karlskrona, jag vill inte hoppas för mycket just nu för mycket. Det är för mycket i huvudet just nu. Idag var jag hela dagen så ledsen, pratade lite med Marlene, hon bryr om oss och hjälper mig så mycket just nu. Hon har själv det så svårt, jag vet inte hur hon klarar det allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0