En regnig söndag

Idag vaknade vid kl 8, började med tvättstuga och sen var ute med tjejerna och plockade skräp. Det känns bra att göra något bra för miljön. Nu fick sms om jag kan komma och jobba imorgon, och svarade "ja". Nu gäller det bara jobb jobb jobb. För att måste tjäna pengar. Jag hoppas att nästa vecka får jag svar om jag får den lägenheten. Jag hoppas och jag drömmer redan att jag har den lägenhet. Då blir det lättare att gå till jobbet. Men kommer vara problem säkert med Jennicas pappa nu. Jag vet. Han kommer igen hoppa på om kommer berätta att vi måste flytta härifrån. Just nu är orolig hur kommer betala alla de räkningar. Jag vill inte ta igen lån, eller sms låna och betala ränta. En kille vill kanske köpa min sängen men vet inte om kan lita på. Det känns lite oseriöst just nu. Tjejerna är ute igen, snart ska Jennicas kompis ska hem. Hon är så jobbig tjej att vet inte hur kan hon vara så elak och bestämma över mig eller över sin mamma. Och ser att Jennica lär av henne redan. Men försöker vara nu lite hårdare med henne. Nu började jobba mer och måste även försöka henne att sova tidigare nu på kvällarna. Hon är trött under dagarna. Hon måste få sin sömn att inte vara trött under dagen. Det är en jobbig period för henne när jag måste åka så tidigt. Jennica hade somnat nu, och ligger på soffa. Hon måste vara helt slut nu efter allt lek med hennes kompis. Jag skrev ut alla mina papper och måste nu skicka iväg. Hoppas att får tillbaka nu den pengar hos tandläkare. Jag tror att kommer säga upp den tandförsäkringen, jag betalat nu hela året, ca 3000kr och har inte haft tid att gå till tandläkare, nu började jag gå och nu kommer ju flytta. Det är ingen ide att fortsätta. Idag fick jag sms om kan jobba imorgon, svarade "ja". Jag måste jobba nu så mycket jag bara kan. För att överleva allt detta nu. Tänkte ta en eller två dagar nu bilen. Jag kan inte åka buss nu hela veckan för att har inte pengar att åka, och bensin köper jag för kredit. Jag vill redan kunna bo där, jag hoppas att vi får den lilla lägenheten. Jag har inga betalninganmärkningar, så det kan inte vara någon problem att får den lägenheten. Men det är de som bestämmer. Jag försökte sälja sängen, jag har en som vill köpa men det känns så konstig. Han bor i Spanien som jag har förstått, det är lite osäker. Jag måste kunna sälja den säng nu att få in lite pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0