Igen ledig

Igen en dag att sitta hemma. Men stämplar de dagarna när jag inte jobbar. Imorse såg på konto att det blir en insättning på 1095 kr imorgon , men ser inte vem ger pengar. Ibörjan tänkte att a kassa betalar redan. Igår skickade min anställningsbevis också. Det får jag veta senare vem betalar då. Igår såg jag att Amasten( lägenhet i Rönneby) har gjort kreditupplyssningen, men varför så sent. Nu väntar om de kommer svara idag något. Och sen på kvällen fick mejl, fråga om hur hade kommit överens med hyresgäst I karlskrona lägenheten. Jag svarade att kan flytta från juli. Det känns lättnad att de frågade något, tyckte det var en bra tecken. Då är de också på väg att kolla mig. Jag vet att jag får den lägenhet i Karlskrona , jag känner det. Nu hoppas att idag eller senast imorgon får jag svaret. Det skulle underlätta nu när jag vet att jag får någon av de lägenheten nu. Idag måste kolla om hittar något jobb att söka. Jag har inte sökt så många den månaden nu, måste göra det att får a kassa. Nu sitter här med lingon i håret, ville färga lite rosa i håret igen. Jag tänkte sitta minst två timmar med de nu. Igår hämtade min paket ut, det blev mycket eko nu. Imorgon är det eco day. Då köper jag bara eko imorgon med. Nu suttit hemma hela dagen och fixat mitt hår, de blev nu med rosa slingor som ville.Jag sökte även några jobb nu, läst boken och nu tänkte cykla och köpa mango. Snart kommer även Jennica hem och säkert att hon vill följa med. Senare på kvällen ska gå till kompis att grilla. Idag såg en till lägenhet som blir ledig i augusti. Det ligger i central och hade hyra 6200, är med fyra rum. Då tänkte att det är nära till stan, samma pris, och större. Men har ingen aning om de kommer erbjuda visning nu till mig eller. Idag väntar jag fortfarande någon mejl men har inte än fått något. Jag hoppas att får något svar senast imorgon nu. Och jobbar jag imorgon. Sen ville Jennica gå och kolla fotboll. Men vet inte än om vi ska gå dit, kostar pengar igen. För några dagar sen öppnade jag tinder igen och nu skriver med några, och började bli nyfiken på en kille. Han bor i Kristianstad. Men har inga barn, frågade honom. Just nu vill inte sä lätt att öppna mig till någon, hoppas att jag har lärt mig att vara mer försiktig. Det kom inget mejl idag heller, jag som hoppades att får något svar redan idag. Nu hoppas att imorgon får jag något glädjande mejl. Idag anmälde en till lägenheten. Jag vill flytta redan nu, vill inte mer stanna här mer. Bara packa allt och gå. Jag var ute och tänkte köpa mango och de hade inte och sa att de kommer nu på måndag. Om det inte kommer på måndag, då går inte mer dit. Jag beställde lite på nätet kläderna till Jennica och till mig själv lite underkläderna. Jag hade inga svarta bh, då beställde en och två par trosorna också. Jennica växer så snabbt och hennes kläderna är små. Nu kommer hennes pappa och hoppas att han kommer att köpa lite kläderna till henne. Jag böjar räkna dagarna när han kommer då får jag vara några dagar själv. Men vet att kommer bara jobba de dagarna. Jag har inte fått något schema nästa vecka heller. Varje dag kollar jag. Jag tror att det gjordes två vecka i taget kanske. Men räknar att jobbar några dagar. Om inte då stämplar jag, då får jag lite pengar. Just nu vill bara att få lägenheten sen kan planera lite mer. Imorgon ska köra igen, det blir igen bensin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0